نسخه چاپی

ایران و سوئیس درباره تحولات منطقه به رایزنی كردند

ایو رسیه، قائم مقام وزرات خارجه سوئیس، كه در تهران به سر می‌برد با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه؛ و مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه كشورمان، دیدار و درباره تحولات منطقه گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ایو روسیه قائم مقام وزارت خارجه سوئیس به ایران سفر و با تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو نمود.

در دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه سوئیس و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان ، موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این دیدار طرف سوئیسی آمادگی خود را برای توسعه مناسبات اقتصادی در تمام حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران در پرتو اجرائی شدن برجام اعلام نمود‌.

مجید تخت‌روانچی نیز با اشاره به نتایج حاصله ازاجرای برجام گفت: "اکنون زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های اقتصادی گسترده میان ایران و اروپا است. دو طرف همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت روابط دو جانبه ، راهکارهای توسعه مناسبات و حل مشکلات روابط را بررسی نمودند."

روسیه همچنین در دیدار با امیرعبداللهیان قائم مقام وزارت خارجه سوئیس با اشاره به وجود مشکل تروریسم در منطقه بر ضرورت حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و راه‌حل‌های سیاسی تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اظهار داشت رفتارهای مسئولانه کشورهای منطقه به پیشبرد این گفتگوها کمک می‌کند. تروریسم وافراط‌گرایی از معضلات کنونی منطقه می‌باشد و مبارزه با آن نیازمند مشارکت جمعی است.

۱۳۹۴/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...