نسخه چاپی

بی‌حجاب‌ها از عقل استفاده نكرده اند

مشاور امور خانواده در مركز زنان ریاست‌جمهوری گفت: افراد بی‌حجاب و كسانی كه به سمت این افراد كشیده می‌شوند از حجت عقلانی استفاده نمی‌كنند و سوء‌ظن شدید جدی ترین پیامد بی حجابی است.


به گزارش نما به نقل از فارس، صدیقه سلیمانی اظهار داشت: افراد بی‌حجاب و بد‌حجاب از نظر روانشناسی افرادی هستند که احساس خود ارزشمندی در آنها کاهش پیدا کرده و ارزش‌های درونی و حقیقی خود را کم می‌بینند. از این رو برای پرکردن این خلاء به سمت آرایش و زیبایی ظاهر روی می‌آورند که این ارزش‌ها کاذب است.

وی مهمترین پیامد بی‌حجابی را سوء ظن شدید نسبت به آنها دانست و گفت: افرادی که در مسیر نادرست قرار می‌گیرند احساس آرامش نداشته و از پیامدهای بعدی آن که افسردگی و بدگمانی در زندگی آینده است رنج می‌برند.

این مشاور خانواده با ذکر اینکه سوء‌ظن از جمله حاد‌ترین مسائلی است که در مشاوره ازدواج هم بین خانم‌ها و هم آقایان دیده می‌شود، تاکید کرد: وقتی سوء ظن در روح فرد رخنه می‌کند نسبت به جنس مخالف بی‌اعتماد شده و فرد در زندگی خود با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی یک شخص در زندگی با ناکامی مواجه می‌شود اختلالات روحی و روانی در فرد پدید می‌‌آید و به افسردگی، نداشتن موفقیت در شغل و تحصیل منجر می‌شود. چنین افرادی نگاهشان به زندگی منحرف شده است و از دریچه نادرستی به زندگی نگاه می‌کنند.بی‌حجابی و بدحجابی نیز از جمله نگاه‌های نادرست افراد به زندگی است که معمولاً کسانی که عزت‌نفس پایین دارند به آن دچار می‌شوند.

سلیمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این مسئله یادآور شد: وقتی مقام معظم رهبری از بصیرت یاد می‌کنند یعنی دیدن عمق و در نظر گرفتن همه جانبه مسائل. بنابراین وقتی افراد با موارد ظاهری روبه‌رو می‌شوند اگر در انتخاب خود از عقلانیت استفاده کنند می‌توانند عکس‌العمل مناسبی را اتخاذ کنند اما برعکس زمانی که هوس لحظه‌ای را در نظر نگرفته و حجت عقل را فراموش کنند مشکلاتی برایشان پیش می‌‌آید که هم متوجه خودش می‌شود و هم خانواده او را متأثر می‌کند.

مشاور امور خانواده با ذکر اینکه افراد بی‌حجاب و بدحجاب و کسانی که به سمت این گونه افراد کشیده می‌شوند از عقل استفاده نکرده‌اند گفت: نقش عقل در زندگی خانوادگی بسیار جدی است و وقتی دو طرف به این مسائل گرایش پیدا می‌کنند یعنی هر دو با ضعف عقلانی مواجه هستند.

۱۳۹۱/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...