نسخه چاپی

پای قطعی ارتباطات به راهپیمایی اربعین باز شد

برخلاف تمامی تمهیدات اندیشیده شده، پای اختلال و قطعی ارتباطات موبایل به مراسم راهپیمایی گسترده اربعین حسینی باز شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حضور گسترده شیعیان محب اهل بیت (ع) و خاندان مطهر ایشان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی از نجف تا کربلا باز هم اپراتورهای ارتباطی عراق را دچار غافل‌گیری کرد و علی‌رغم تمامی تهمیدات اندیشیده شده از قبل، ارتباطات برخی زائران ایرانی با شبکه موبایل برقرار نشد.

پیش از آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین، وزیر ارتباطات به همراه تیمی بلند پایه از مسئولان ارتباطی ایران عازم عراق شد تا همفکری‌ و هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم که نمود اتحاد شیعیان است داشته باشد تا مانند سال گذشته در هاله اختلالات ارتباطی، اشاعه این وحدت گسترده از طریق ابزارهای ارتباطی تحریم نگردد.

در همین راستا محمود خسروی -مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت- با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در یک سال گذشته جهت افزایش ظرفیت ارتباطی در استان ایلام گفت: آنچه می‌توانستیم برای زائران عزیز انجام داده‌ایم و خوشبختانه 1800 کانال ارتباط مستقیم بین دو کشور برقرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز وضعیت مطلوبی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داریم، افزود: ظرفیت مسیر 10 برابر شده است و گروه‌هایی به صورت 24 ساعته جهت رفع مشکلات حضور دارند

با این حال تمامی پیش‌بینی‌ها ظاهرا ظرف یکی دو روز گذشته جوابگوی حجم بالای تقاضاهای کاربری نبوده و مسیر ارتباطی برخی زائران برای برقراری تماس با خانواده‌هایشان مسدود شد.

همچنان نیز عده‌ای زائران قابلیت اتصال به شبکه اپراتورها برای برقراری رومینگ را ندارند و ترجیح می‌دهند به هر طریقی شده سیم‌کارت‌های عراقی را تهیه کنند.

این اختلالات پای وزیر ارتباطات را بار دیگر به استان ایلام باز کرد و او در برابر دوربین رسانه‌ها گفت: تمام ظرفیت و امکانات شرکت‌های مخابراتی و زیرساخت برای برقراری ارتباط بهتر زائران در مرزها و آن سوی مرز در داخل خاک عراق به کار گرفته شده است.

وی افزود: با وجود ازدحام جمعیت زائران در مرزها و کشور عراق، با تلاش شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی تاکنون هیچ مشکلی در زمینه آنتن‌دهی و برقراری ارتباط زائران در مرزهای خودمان نداشته‌ایم.

او گفت: روز گذشته در بخش‌هایی از خاک عراق مشکل برقراری ارتباط داشتیم که مربوط به شرکت‌های عراقی است و اینک تیمی از کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل این مشکل به عراق رفته است تا با همکاری طرفین برای حل مشکل اقدام کنند.

واعظی ابراز کرد: به اپراتورهای عراقی اعلام کردیم هر چه را که در حوزه امکانات و تجهیزات نیاز دارند آماده‌ایم برای آنها تهیه کنیم و در اختیارشان قرار دهیم تا زائران ایرانی برای برقراری ارتباط تلفنی در این کشور با مشکل مواجه نباشند.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...