نسخه چاپی

غول‌های فوتبال اروپا در آستانه محرومیت

باشگاه‌های رئال مادرید، چلسی، آرسنال و منچستریونایتد در خطر محرومیت‌هایی مشابه بارسلونا قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از میزان، مقامات اتحادیه فوتبال اروپا، مدارک معتبر و تازه افشا شده‌ای در دست دارند که نشان می‌دهد بسیاری از باشگاه‌های اروپایی در 10 سال گذشته اقدام به عقد قرارداد با افرادی کرده‌اند که زیر سن قانونی بوده‌اند.

این مصداق نقض قوانین فیفا و یوفا است. بیش از 1900 جوانی که امروز در آکادمی‌های باشگاه‌های اروپایی مشغول به تجربه فوتبال هستند، همان نوجوانانی هستند که در سن پایین به اروپا آمده و طبیعتا از تحصیل محروم شده‌اند.

این جوانان هرگز خانواده‌های خود را از نزدیک ندیده‌اند و حتی به اختیار خود نتوانسته‌اند رشته تحصیلی یا نوع شهروندی خود را معین کنند.

بسیاری از باشگاه‌های اروپایی از جمله رئال مادرید، والنسیا، اتلتیکومادرید، اتلتیک بیلبائو، چلسی، آرسنال، منچستریونایتد و چند باشگاه آلمانی و فرانسوی طبق ادعای صریح یوفا مرتکب این جرم شده‌اند. جرمی که پیش از این در خصوص بارسلونا به اثبات رسیده بود و محکومیت سنگین این باشگاه را در پی داشت.

ماده 19 اساسنامه فیفا با تکیه بر قوانین نقل و انتقالات بازیکنان در بخش بازیکنان جوان به صورت شفاف باشگاه‌ها را از استخدام افرادی که زیر سن قانونی هستند منع می کند.

از طرفی باشگاه موظف است اگر نوجوانی را در آکادمی خود استخدام می‌کند حتما از پدر و مادر او رضایت نامه بگیرد و برای آموزش و پرورش وی تمام تلاشش را صرف کرده و برای هر 5 نوجوان یک روان شناس کودک و نوجوان استخدام کند.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...