نسخه چاپی

كودكان امروزه، موبایلی و اینترنتی شده اند

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه كودكان و نوجوانان الفبای حركتی را تجربه نمی كنند، گفت: متاسفانه امروزه كودكان ما به كودكان موبایلی و اینترنتی تبدیل شده اند و دچار فقر حركتی هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پنل «تبدیل مدارس مناطق محروم به پیشران فقرزدایی در آموزش، سلامت و تغذیه» دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی با اشاره به پیامدهای بیسوادی و فقر حرکتی که در کودکان و نوجوانان گفت: در این حوزه نیازمند حساسیت زایی هستیم.

وی افزود: امروز با سواد حرکتی مواجه هستیم که دنیا آموزش را از زاویه سواد حرکتی نگاه می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به لحاظ زندگی آپارتمانی، ماشینی و رشد فناوری های نوین هچون موبایل و اینترنت، کودکان را به یک‌جا‌نشینی ترغیب کردیم و اکنون کودکان از آپارتمان نشینی به کودکان موبایلی و اینترنتی تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه کودکان الفبای حرکتی را تجربه نمی کنند، گفت: این باعث شده هنگامی که سن آنان بالاتر برود با مشکلاتی مواجه می شوند.

حمیدی افزود: امروزه کودک مطلوب در خانواده ها کودکی است که یکجا آرام می نشیند. بنابراین ما کودک را به بی تحرکی محکوم می کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امروزه کودکان چاق برای افراد خوشایند می آیند و به تناسب جنسی توجه نمی شود. بنابراین ما بیسوادی حرکتی را به نسل آینده تحمیل می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساعات درس ورزش در مدرسه ۲ ساعت است که با فعالیت های فوق برنامه به ۶ ساعت ارتقا داده ایم اما کافی نیست.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...