نسخه چاپی

واكنش جنتی به وضعیت محیط زیست

علی جنتی تاكید كرد: بی‌شك محیط زیست مساله و دغدغه‌ای جهانی است و از همین رو ضرورت دارد، این مهم در سطح ملی نیز در همه ابعاد مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی جنتی تاکید کرد: بی‌شک محیط زیست مساله و دغدغه‌ای جهانی است و از همین رو ضرورت دارد، این مهم در سطح ملی نیز در همه ابعاد مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

وزیر ارشاد در نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور هم‌اندیشی برای برگزاری هر چه‌بهتر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از احیای این جشنواره پس از یک دهه وقفه، ابراز خرسندی کرد.

جنتی با اشاره به سهم قابل توجه فعالیت‌های سبز مبتنی بر اقتصاد خلاق و اقتصاد فرهنگ و هنر در تولید ناخالص ملی کشورها، خاطرنشان کرد: از جمله تکالیف ما تشویق و حمایت از کلیه فعالیت‌های علمی و کاربردی در این زمینه است.

وی افزود: حمایت و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید و ساخت فیلم، موسیقی، کتاب و هنرهای تجسمی علاوه بر جنبه فرهنگی و هنری، جنبه اقتصاد سبز و مشاغل غیرآلاینده محیط زیست را نیز در برمی‌گیرد.

جنتی حفظ محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: هر کس در هر جایگاه و موقعیتی مکلف به تلاش برای حفظ محیط زیست است و وزارت ارشاد نیز موظف به حمایت از هر نوع فعالیت محیط زیستی از جمله چاپ، نشر نشریات و کتب با مضمون محیط زیست یا اجرا و نمایش تئاتر و فیلم در این زمینه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره‌ای هم به اهمیت جشنواره بین‌المللی فیلم سبز داشت و تاکید کرد: جشنواره فیلم سبز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان اهمیتی برخوردار است که جشنواره‌های فجر و حقیقت برخوردار هستند.

حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور عوامل قوی و پرتوان هنری در کادر فنی و اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک برند جهانی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود: در حالی که کشورهای منطقه درگیر تروریسم، جنگ و خشونت هستند، برگزاری جشنواره‌ای با این اهداف یک اتقاق بزرگ برای ایران و منطقه است.

رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم سبز با مضمون محیط زیست را نشان‌دهنده نگرانی و تلاش ایران برای حفظ محیط زیست منطقه در کنار محیط زیست کشور دانست.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...