نسخه چاپی

4 كشته و زخمی در تصادف زنجیره‌ای محور مهاباد به نقده

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: تصادف زنجیره‌ای در محور مهاباد به نقده، دو كشته و دو مجروح برجای گذاشت.

به گزارش نما، عباس فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شب گذشته ماموران پلیس‌راه شهرستان نقده از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از وقوع یک فقره تصادف در محور مهاباد به نقده مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این تصادف مابین سه دستگاه خودروی اتوبوس، تندر 90 و پژو 405 رخ داده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این حادثه، دو نفر از سرنشینان خودروی پژو 405 به علت جراحات وارده در دم فوت کردند و رانندگان دو خودروی پژو 405 و تندر 90 نیز مجروح شدند که با کمک عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس‌راه، علت این حادثه را انحراف به چپ از طرف راننده پژو 405 اعلام کردند.

فرمانی در بخشی از سخنان خود، بیشترین علت تصادفاتی که منجر به مرگ و میر می‌شود را انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انحراف به چپ از علت‌های مهم تصادفات جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: 14 درصد از تصادفات صورت گرفته در جاده‌های آذربایجان غربی به دلیل انحراف به چپ رانندگان در جاده‌های استان است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی به یکی دیگر از علل عمده‌ تصادفات رانندگی در معابر برون‌شهری اشاره کرد و گفت: خواب‌آلودگی رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگی در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی یکی دیگر از علل تصادفات جاده‌ای است.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر عوامل مذکور صبحت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که ممکن است در یک لحظه راننده را رویاروی خطر قرار دهد، خاطرنشان کرد: بزرگترین حوادث رانندگی همیشه بر اثر کوچکترین کوتاهی است که با رعایت کامل نکات ایمنی در رانندگی می‌توان جلوی بسیاری از حوادث جاده‌ای را گرفت.

فرمانی تاکید کرد: اهمیت دادن به توصیه‌های پلیسی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی رانندگان و متضمن پیشگیری از هرگونه سانحه تلخ رانندگی است.

به گزارش فارس، آذربایجان غربی دارای 67 نقطه حادثه‌خیز است و محورهای جنوبی این استان یکی از پرتردترین راه‌های استان به شمار می‌روند که سالانه منجر به تصادفات حادثه‌خیز و چه بسا تصادفات مرگبار در این محورها می‌شود.

بنا به گزارش پلیس‌راه آذربایجان غربی سالانه 500 نفر در آذربایجان غربی در اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر مسئولان با همکاری و مشارکت مردم را می‌طلبد.

در نیمه نخست امسال 236 نفر در آذربایجان غربی بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 7.5 درصد افزایش یافته است.

۱۳۹۴/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...