نسخه چاپی

پاسخ "شان علی استون" به CNN

'شان استون' كارگردان و هنرپیشه صاحب نام هالیوود كه در ایام دهه فجر به ایران سفر كرده بود و با محمود احمدی نژاد هم دیدار داشت، روز گذشته مصاحبه ای جالب و خواندنی با شبكه آمریكایی سی ان ان انجام داد كه بخشی از این مصاحبه در پی می آید.

به گزارش ایرنا ،'شان استون' كه در جریان سفر اخیر به ایران به دین اسلام گروید و نام 'علی' را برای خود انتخاب كرد، حرف های جالبی در برنامه معروف 'پیرس مورگان' سی ان ان به مجری این برنامه گفت كه حكایت از تاثیر عمیق سفر وی به ایران بر افكار و عقاید این هنرمند بزرگ آمریكایی دارد.

شان استون و امروز 'علی استون' فرزند 'اولیور استون' فیلم ساز بزرگ و یهودی آمریكایی است كه در بهمن ماه گذشته به همراه گروهی از هنرپیشگان و فعالان سینمای هالیوود و به نمایندگی از جانب پدرش به ایران سفر كرده بود.

یكی از سوال های پیرس مورگان مجری معروف سی ان ان كه جای 'لری كینگ' معروف را در این شبكه پر كرده است، این بود كه 'واكنش پدر شما به عنوان یك فیلم ساز و كارگردان بزرگ یهودی به مسلمان شدن شما چه بود؟'

شان استون در پاسخ گفت:دلایلم را به پدرم توضیح دادم و به نظر او هم این دلایل منطقی بود. پدرم به من گفت كه همچنان محكم و استوار در كنارم خواهد ماند.

این پاسخ استون موجب تعجب مجری سی ان ان شد.

مجری سی ان ان در ادامه مصاحبه به دیدار شان استون با احمدی نژاد در ایران اشاره كرده و با توجه به اینكه این هنرپیشه و كارگردان هالیوود اصالتا یك یهودی است، سوالی در باره 'هولوكاست' از او پرسید. سوال این بود: احمدی ن‍‍ژاد در سال 2009 برای اولین بار هولوكاست را یك دروغ نامید. نظر شما در این باره چیست؟

شان استون جواب داد: البته من در دیداری كه با احمدی نژاد داشتم هیچ صحبتی در باره هولوكاست با او نداشتم. اما صرف نظر از اینكه آقای احمدی نژاد به هولوكاست اعتقاد دارد یا نه، باید بگویم كه اصلا عادلانه و توجیه پذیر نیست كه سرزمین فلسطین به بهانه هولوكاست اشغال شود و من هرگز راضی نیستم كه كشورم به خاطر هولوكاست هزینه بپردازد.

این هنرپیشه هالیوود همچنین در خصوص ادعاها مبنی تهدید بودن ایران برای رژیم صهیونیستی گفت: این یك دروغ بزرگ و ایران هرگز تهدید نیست. آنچه باعث نگرانی من می شود این است كه مبادا اسراییل برای حمله پیش دستانه به ایران چراغ سبز بگیرد. در صورت حمله اسراییل به ایران روسیه به عنوان همسایه ایران بیكار نخواهد نشست و در این صورت باید منتظر وقوع جنگ جهانی سوم باشیم.

شان استون در پاسخ به سوال مجری سی ان ان در باره برنامه هسته ای ایران هم گفت: ایران حق دارد كه از فناوری تولید انرژی هسته ای برخوردار باشد. در دیداری كه با احمدی نژاد داشتم از او در باره بمب هسته ای و ادعاهایی كه در این زمینه علیه ایران مطرح می شود سوال كردم او با اطمینان گفت كه ایران هیچ گونه بمب هسته ای یا برنامه ای برای ساختن آن ندارد.

وقتی مجری سی ان ان از شان استون در باره حرف های رییس جمهوری ایران و اینكه گفته می شود احمدی نژاد به دنبال از بین بردن رژیم صهیونیستی است افزود:اگر احمدی ن‍ژاد گفته است كه اسراییل باید از بین برود، منظور او لزوما از بین بردن اسراییل با سلاح نیست درست همانگونه كه شوروی سابق هم بدون هیچ گونه جنگ و بدون دخالت هیچ گونه سلاح فروپاشید. از بین بردن اسراییل هم لزوما نیازمند سلاح نیست و حرف های منطقی هم گاهی می تواند موجب از بین رفتن یك رژیم شود.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...