نسخه چاپی

بیماری‌ های شایع زائران اربعین

امسال نیز به مانند سال گذشته بیشترین مراجعات زائران اربعین به چادرهای هلال احمر به علت دردهای مفصلی، كوفتگی و تاول است، ضمن اینكه زائران باید به علت تفاوت مزاج، مراقب باشند تا نذری‌های متفاوت مزاجشان را بهم نریزد.

به گزارش نما به نقل از فارس؛ با نزدیک شدن به اربعین حسینی هر روز به تعداد زواری که به‌صورت پیاده به کربلای معلی می‌آیند، افزوده می‌شود. باتوجه به حجم بالای جمعیت و سنت مردم عراق برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع)، در مسیر نجف تا کربلا و همچنین شهر کربلای معلی، در موکب‌های عزاداری، نذری‌های بسیاری توزیع می‌شود که ضروری است زائران به نکات بهداشتی برای جلوگیری از بیماری توجه کنند.


شیرخانی مسئول یکی از تیم‌های امدادی هلال‌احمر در خصوص شایع‌ترین بیماری‌ها می‌گوید: بیش‌تر مراجعین به چادرهای امدادی هلال‌احمر افرادی هستند که به‌دلیل پیاده‌روی طولانی و عدم استراحت دچار دردهای مفاصل، کوفتگی و تاول پا شده‌اند.


وی با هشدار نسبت به خوردن نذری های متفاوت با طبع‌های مختلف می‌افزاید: در این ایام انواع نذری‌های گرم، سرد، شیرین و ترش توزیع می‌شود که ضروری است زائرین به نحوه استفاده از آنها توجه داشته باشند.


این پزشک می‌افزاید: بعضی از غذاها به مزاج زائران ایرانی نمی‌سازد و احتمال ابتلا به مشکلاتی هم‌چون دل‌پیچه، اسهال، استفراغ، رودل و معده‌درد بسیار زیاد است، بنابراین زائران باید به غذاهایی که مصرف می‌کنند، دقت لازم داشته باشند.


بنا بر این گزارش سرماخوردگی و عفونت‌های سینوسی و ریوی از دیگر علت‌های مراجعه زوار به چادرهای درمانی هلال‌احمر است که توصیه می‌شود به‌دلیل سرما و خشکی هوا زائران پوشش مناسب و لباس گرم همراه داشته باشند.


شیرخانی درخصوص علل دیگر مراجعه زوار به پزشکان می‌گوید: برخی مراجعه‌کنندگان داروهای خاص خود مانند داروهای فشار، قند، قلب، تشنج و... به میزان کافی همراه ندارند که این خود باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها و تیم پزشکی هلال‌احمر ایجاد خواهد کرد.


علت مراجعه بسیاری دیگر از تاول‌های کف پا و گرفتگی عضلات و کوفتگی است که بیش‌تر به‌علت طی کردن مسیر طولانی است که افراد لازم است آمادگی لازم برای پیاده‌روی و برنامه‌ریزی مناسب برای طی کردن مسیر در زمان مناسب و لازم را انجام دهند.


با توجه به آمارهای موجود پیش‌بینی می‌شود حجم زائران کربلای معلی در اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد که ضروری است زائران به توصیه‌ها و آموزش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع و مشکلات دیگر توجه بیش‌تری داشته باشند.

۱۳۹۴/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...