نسخه چاپی

حمله به مسجدی در لندن با یك بمب دست‌ساز

روز جمعه یك مسجد در لندن با یك بمب دست‌ساز، هدف حمله مهاجمی ناشناس قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ گزارش داد: به مسجدی در لندن با یک بمب دست ساز در روز جمعه گذشته حمله شد.



بر اساس این گزارش، پلیس انگلیس پس از مشاهده فردی که بمب دست‌سازی را بسوی مسجدی در لندن پرتاب می‌کند، در جستجوی فرد مظنون است.



شبکه سی سی تی وی تصاویری را پخش کرد که در آن مردی دیده می‌شود که سرش را پوشانده است در حالیکه بمب دست سازی را بسوی مسجد "باغ کینگزبری" پرتاب می‌کند.



پلیس این حادثه را «جنایت اسلام هراسی» تعبیر کرد و از مردم خواست هر اطلاعاتی درباره آن شخص دارند، در اختیار پلیس قرار دهند.



سرتیپ استوارت سملی، یک مقام پلیس، گفت: آنچه اتفاق افتاد تلاش آشکار و عمدی برای ایجاد تنفر است.



وی افزود: با اینکه گشتی پلیس نتوانست بطور کامل صحنه حادثه را زیر نظر بگیرد؛ اما تهدید و قصد مهاجم مشخص بود و ممکن بود در اثر پرتاب آن بمب مسجد دچار حریق شود و همه افراد حاضر در مسجد را بسوزاند.



کزبار امام مسجد نیز در این زمینه گفت: باران روز جمعه مسجد را از حریق نجات داد. وی این حمله را تروریستی توصیف کرد و خواستار بازداشت و محاکم فرد مهاجم شد تا به جامعه محلی اطمینان داده شود که این رفتار‌ها پذیرفته نیست.



در ادامه این گزارش آمده است: پس از حملات سیزده نوامبر (۲۲ آبان) در پاریس که گروه داعش مسولیتش را بر عهده گرفت، از طریق نامه، تلفن و ایمیل این مسجد را تهدید می‌کنند.



امام مسجد افزود: هر شخصی از اسلام و مسلمین واهمه دارد بیاید به مسجد.



وی گفت: بیائید و حرف ما را گوش دهید قبل از اینکه درباره ما قضاوت کنید. ما خوشحال خواهیم شد هر ترسی که دارید بگوئید و پس از آن قضاوت کنید. مسجد به روی همه باز است.

۱۳۹۴/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...