نسخه چاپی

سازمان هواپیمایی: افزایش قیمت نداریم

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه پیش بینی افزایش قیمت پس از آزادسازی را به غیر از ایام خاص و پیك پروازها نداریم، گفت: در مسیرهای حمایتی فعلا نرخ تكلیفی وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر: معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پیش بینی افزایش قیمت پس از آزادسازی را به غیر از ایام خاص و پیک پروازها نداریم، گفت: در مسیرهای حمایتی فعلا نرخ تکلیفی وجود دارد.

محمد خداکرمی در خصوص اینکه آیا آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تاثیری بر افزایش قیمت‌ها خواهد داشت؟ گفت: پیش بینی افزایش قیمت پس از اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت را نداریم؛ مگر در ایام خاص و پیک پروازها که افزایش قیمت طبیعی است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آزاسازی نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر داخلی، اظهارداشت: در دستورالعمل جدید به جز مسیرهای حمایتی مابقی مسیرها شامل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شدند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آسمان، ماهان، ایران ایر و تابان در مسیرهای حمایتی پرواز دارند، افزود: در مسیرهای حمایتی فعلا نرخ تکلیفی وجود دارد و همچنان سازمان هواپیمایی کشوری نظارت می‌کند که با نرخ‌های مصوب پرواز به این مسیرها انجام شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده روند آزادسازی در مسیرهای حمایتی هم مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: باید ببینیم که در این مسیرها وضعیت مسافران چگونه است، همچنین روند آزادسازی را بررسی کنیم و پس از آن اگر لازم بود در مسیرهای حمایتی هم آزادسازی انجام می‌گیرد.

خداکرمی در خصوص اینکه آیا از ایرلاین‌هایی که در مسیرهای حمایتی پرواز دارند، حمایت می شود؟ گفت: برای اختصاص یارانه به این شرکت‌ها باید همه دستگاه‌های مربوطه مشارکت داشته باشند، بنابراین ما فعلا طرحی در این خصوص نداریم.

وی درباره اینکه آزادسازی تاثیری بر قیمت بلیت هواپیما دارد؟ اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت در بازار متعادل است، ضمن آنکه برای آزادسازی چند ماه کار کارشناسی انجام شده است و حتی دیدیم که در ماه‌های گذشته نرخ بلیت در برخی مواقع کمتر از نرخ تعیین شده سازمان هواپیمایی به فروش رسیده است.

خداکرمی در خصوص افزایش تاخیرهای پروازی در مسیر عتبات، گفت: ما مجوز پروازهای قوق العاده را در مسیر عتبات به برخی شرکت‌ها دادیم اما درخواست برای پرواز بالا است و اگر یک هواپیما به دلیل مشکلاتی مانند نقص فنی تاخیر داشته باشد، این موضوع به‌صورت انعکاسی در سایر پروازها هم تاثیر گذار خواهد بود.

۱۳۹۴/۹/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...