نسخه چاپی

آلمان خواستار تعامل ناتو با روسیه شد

وزیر خارجه آلمان تاكید كرد: برلین از ناتو می خواهد تا كانال های ارتباطی در سطح بالا را با روسیه بار دیگر باز كند چرا كه روسیه نقش سازنده ای در بسیاری از مسائل بین المللی دارد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه در نشست وزرای خارجه ناتو تصریح کرد: آلمان از متحدان خود در ناتو می‌خواهد تا کانال های ارتباطی با روسیه را بار دیگر باز کنند چرا که روسیه در شرایط کنونی در بسیاری از زمینه ها به خصوص پایان دادن به بحران سوریه، نقش سازنده ای دارد.

وی در ادامه افزود: ما هنوز تجربه های بسیار متفاوتی با روسیه داریم، وضعیت سختی در شرق اوکراین وجود دارد، بار دیگر موارد نقض آتش بس مشاهده شده است. ولی روسیه هنوز نقش سازنده ای برای یافتن راهکار پایان دادن بحران سوریه دارد.

روابط روسیه و غرب طی ماه های گذشته به خصوص پس از بحران شرق اوکراین با تنش زیادی روبرو شده است. سطح روابط دو طرف به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل یافته است. آمریکا و سایر کشورهای غربی با طرح این ادعا که روسیه در تحولات شرق اوکراین دست داشته، تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

از ژوئن 2014 میلادی هیچ نشستی بین نمایندگان ارشد شورای ناتو و روسیه برگزار نشده است. اشتاین مایر گفت: اکنون وقت آن است تا ارتباطات بار دیگر از سر گرفته شود. من خواستار آن هستم که با برقراری ارتباطات، ریسک های احتمالی کاهش یابد و تبادل اطلاعات با روسیه آغاز شود.

وی اظهار داشت: سایر وزرای خارجه ناتو نیز با این مساله موافقت کرده اند که دبیر کل ناتو برای آغاز این گفتگوها اقدام کند. این بدان معناست که نشست در سطح نمایندگان احتمالا بار دیگر برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...