نسخه چاپی

پیامی كه احمدی‌نژاد به سلیمان داد

سفیر كشورمان در بیروت امروز (دوشنبه) پیام تبریك محمود احمدی‌نژاد به همتای لبنانی خود به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را تقدیم میشل سلیمان كرد.

به گزارش فارس، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، امروز (دوشنبه) با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ملاقات کرد.

در این دیدار، پیام کتبی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران تسلیم میشل سلیمان شد.

رئیس جمهور کشورمان در این پیام ضمن تبریک سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه به همتای لبنانی، دولت و ملت مقاوم لبنان، خاطرنشان کرده است این پیروزی که به شکست خفت بار رژیم صهیونیستی و عوامل آن در منطقه انجامید، بدون شک خاطره‌ای فراموش نشدنی از مجاهدت و ایستادگی مردم لبنان و ارائه راه روشن حفظ استقلال و کرامت ملت‌هاست.

میشل سلیمان ضمن تشکر از این پیام و ابلاغ سلام‌های خود به محمود احمدی‌نژاد و با اشاره به تحولات جاری در منطقه، ابراز امیدواری کرد که ملت‌های منطقه همواره برخوردار از پیروزی، کرامت و ثبات و آرامش باشند.

رکن‌آبادی نیز با تشریح شرایط سوریه و توطئه آمریکایی - صهیونیستی علیه این کشور و حمایت اکثریت مردم سوریه از نظام این کشور، بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با اعمال فشار خارجی برای تغییر اراده ملت سوریه تأکید و تلاش‌های کشورمان در رایزنی با کشورهای مختلف برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران سوریه را تشریح کرد.

در این دیدار همچنین آخرین وضعیت توافقات دو کشور در اولین نشست کمیته عالی همکاری‌های دو کشور که اردیبهشت ماه جاری در بیروت و به ریاست معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت و از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در این راستا به ویژه رسیدن برخی از پروژه‌ها به فاز اجرایی به رئیس جمهور لبنان ارائه شد.

میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در همکاری‌های دوجانبه، آمادگی لبنان را جهت برطرف کردن هر گونه مانعی اعلام کرد.

۱۳۹۱/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...