نسخه چاپی

فاجعه طبیعی یا فتوشاپ+عكس

در اواخر سال 2010 منبع ذخیره پساب یك كارخانۀ اكسید آلومینیم در مجارستان منفجر شد و منجر به جاری شدن میلیونها گالن لجن قلیایی سرخ رنگ به ارتفاع یك متر در مناطق پائین دست كارخانه شد و با آسیب رساندن به ساختمانها، مسموم كردن مزارع خسارات بسیاری به دو روستای واقع در آن نزدیكی وارد آورد و به كشتن شدن ۱۰ نفر از اهالی منتهی شد. در تصویر هوایی پائین انبار محل انفجار در سمت راست واقع شده است و مسیر حركت مواد كاملاً قرمز شده است.

به گزارش زیست بوم، شاید در نگاه اول فکر کنید عکس زیر ترفند سادۀ یک گرافیست است که مشابه آن را می­توان فراوان در اینترنت پیدا کرد، اما چنین نیست. در واقع این عکسی است که شش ماه بعد از یک حادثۀ صنعتی بسیار فاجعه بار در مجارستان گرفته شده است.
در اواخر سال ۲۰۱۰ منبع ذخیره پساب یک کارخانۀ اکسید آلومینیم در مجارستان منفجر شد و منجر به جاری شدن میلیونها گالن لجن قلیایی سرخ رنگ به ارتفاع یک متر در مناطق پائین دست کارخانه شد و با آسیب رساندن به ساختمانها، مسموم کردن مزارع خسارات بسیاری به دو روستای واقع در آن نزدیکی وارد آورد و به کشتن شدن ۱۰ نفر از اهالی منتهی شد. در تصویر هوایی پائین انبار محل انفجار در سمت راست واقع شده است و مسیر حرکت مواد کاملاً قرمز شده است.

زمانی که عکاس اسپانیایی پالیندرومو مِسزاروس در بهار ۲۰۱۱ محل فاجعه را دید، هنوز احساس وحشت در فضا وجود داشت. این عکاس اسپانیایی ماه گذشته تصایری را که از حادثه گرفته بود در مجلۀ Fraction منتشر کرد و مجموعه عکسهای وی در فستیوالی که تا ماه سپتامبر ادامه دارد به نمایش گذاشته شده است.

به گفته عکاس اسپانیایی برخی افراد وقتی نخستین بار این عکسها را می بینند فکر می کنند با یک تصویر مفهومی مواجه هستند، اما در واقع آنچه که در نگاه نخست زیبا و مهیج به نظر می رسد، می تواند در واقع نمایش دهندۀ یک فاجعۀ وحشت آور باشد.

03spilla_custom_thumb_thumb.jpg

TheLine1_custom_thumb_thumb.jpg

۱۳۹۱/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...