نسخه چاپی

جزئیات سانحه سقوط مینی بوس زائران در جاده هراز

مدیركل دفتر آمار، ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: دلیل سانحه سقوط مینی بوس به رودخانه در جاده هراز، عدم توانایی راننده در كنترل وسیله نقلیه بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، جواد هدايتي با اشاره به سقوط يک دستگاه ميني بوس به رودخانه در جاده هراز، گفت: ۱۹ نفر سرنشين اين ميني بوس بودند که از اين تعداد ۷ نفر فوت کرده، ۴ نفر مفقود و مابقي زخمي هستند.

وي با بيان اينکه بنابر گزارش کارشناسان، عدم توانايي راننده در کنترل وسيله نقليه علت اين سانحه بوده است، افزود: ظاهرا راننده به دنبال اين بوده که در سرازيري سرعت را بالا ببرد تا بتواند درسربالايي بعدي، ميني بوس را رد کند که به دليل لغزندگي جاده، کنترل از راننده خارج مي شود.

مديرکل دفتر آمار، ايمني و ترافيک سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ادامه داد: اين ميني بوس درنزديکي تونل وانا، به يک سراشيبي با عمق ۴۰ تا ۵۰ متر سقوط مي کند.

وي با اعلام اينکه در زمان بارندگي که لغزندگي در جاده بيشتر است بايد احتياط بيشتري انجام شود، اظهار داشت: در زماني که جاده لغزنده است نياز به کنترل سرعت است، زيرا در اين شرايط احتمال از کنترل خارج شدن وسيله نقليه وجود دارد.

هدايتي با اشاره به اينکه راننده در جريان اين حادثه جزو مصدومان است، گفت: سرنشينان اين اتوبوس و راننده از يک روستا بودند و براي زيارت اربعين حسيني اين ميني بوس را دربست از راننده کرايه مي کنند که متاسفانه چنين سانحه اي اتفاق مي افتد.

۱۳۹۴/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...