نسخه چاپی

العبادی: اعزام نیروی خارجی، اقدامی خصمانه است

نخست وزیر عراق مخالفت شدید خود را با اعزام نیروهای زمینی خارجی به عراق اعلام كرد و آن را اقدامی خصمانه دانست.

به گزارش نما به نقل از العالم، "حیدر العبادی" تاکید کرد که دولت متبوع وی از هیچ طرف منطقه ای و یا بین المللی در این خصوص چنین درخواستی نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: عراق این موضوع را یک " اقدام خصمانه " تلقی می کند، و بر همین اساس با آن برخورد خواهد کرد.
سومریه نیوز به نقل از العبادی افزود: دولت عراق نسبت به عدم حضور هر گونه نیروی زمینی در این کشور پایبند است، و عراق به نیروهای زمینی خارجی نیازی ندارد.
وی تأکید کرد: دولت عراق بر موضع و مخالفت قاطع خود با هر گونه اقدامی از این نوع از سوی هر کشوری که روی دهد و تمامیت ملی ما را نقض کند، تاکید دارد.
العبادی ادامه داد: دولت عراق بر اساس موضع ثابت خود از کشورهای جهان و ائتلاف بین الملل می خواهد تا در کنار عراق در نبرد علیه گروه تروریستی داعش قرار گرفته و با پشتیبانی هوایی و دادن تسلیحات و مهمات و ارائه آموزش های نظامی به ما کمک کنند.
جان کری وزیر خارجه عراق چهارشنبه گذشته اعلام کرد که دولت عراق بطور کامل در جریان طرحهای آمریکا در خصوص استقرار نیروهای ویژه در خاک این کشور قرار دارد و واشنگتن در یک همکاری بسیار نزدیک با بغداد در جهت استقرار نیروهای ویژه خود در عراق تلاش می کند.
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز سه شنبه گذشته اعلام کرد کشورش در نظر دارد تا برای تقویت نیروهای عراق در رویارویی با داعش نیروی ویژه به این کشور اعزام کند.

۱۳۹۴/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...