نسخه چاپی

توفان سیستان را فرا گرفت

با شروع توفان در منطقه سیستان كه سرعتی معادل ۷۰ كیلومتر دارد، احتمال وقوع گرد و غبار در این منطقه پیش بینی می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، در نیمه دوم سال که روزهای بحرانی در سیستان تا حدودی به پایان می رسد اما وزش باید گاها یادآور روزهای تلخی است که بارها و بارها انبار غله را به انبار شن تبدیل کرده است.

سیستان طی ۴۰ روز اخیر برای دومین بار توفان را با خود همراه داشت که شکل گیری این پدیده در کنار احتمال وقوع گرد و غبار کاهش ۱۲ درجه ای هوا را برای منطقه شمال استان در پی خواهد داشت.

توفان تا فردا در سیستان ادامه دارد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: هم اینک وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان درحال وزیدن است که این شرایط تا اواسط فردا تداوم دارد.

رضا آزادمنش افزود: پیش بینی می شود که سرعت وزش باد در منطقه سیستان در این مدت به ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد که در این صورت شهروندان سیستانی برای حفظ سلامت خود از ماسک استفاده کنند.

وی به کاهش ۱۲ درجه ای دما اشاره کرد و گفت: تحت تاثیر این جریان نیز شاهد کاهش ۱۲ درجه ای دما خواهیم بود که شرایط اقلیمی سردی را در منطقه تا پایان هفته جاری می کند.

تیم های امدادی در منطقه آماده باش هستند

هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز از آماده باش تیم های امدادی، بیمارستان ها، مراکز درمانی در منطقه خبر دادند.

جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام کرد که در صورت نیاز امدادگران این نهاد آماده امداد رسانی به شهروندان مورد نیاز هستند.

همچنین پلیس راه شمال استان از افزایش تیم های گشتی در محورهای اصلی و فرعی منطقه خبر داد.

۱۳۹۴/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...