نسخه چاپی

كلاه قرمزی؛ سوژه دعواهای سینمایی

وضعیت افتتاحیه فیلم‌ها‌، سینما «آزادی» و اكران «كلاه قرمزی و بچه‌ ننه» از موارد مهم تصمیم گرفته شده در جلسه‌ شورای صنفی نمایش است.


به گزارش نما، حبيب كاوش سخنگوي اين شورا در گفت‌وگو با ايسنا، گفت:‌ مقرر شد از اين به بعد فيلم‌هايي كه بخواهند افتتاحيه بگيرند‌، دو هفته قبل از برپايي آن از وزارت ارشاد و شوراي صنفي نمايش مجوز بايد دريافت كنند.

وي افزود: از آنجا كه سينما «آزادي» تا 19 تير بايد برنامه آينده‌اش را معرفي مي‌كرد‌ و دو هفته از آن زمان مي‌گذرد‌، برابر ماده 32 آئين‌نامه ضمن اينكه امكان ثبت قرار داد فيلم «تو،من» براي اين سينما درعيد فطر ميسر نشد، شورا موظف است فيلمي را به اين سينما معرفي كند كه از دو فيلم پيشنهادي «گلوگاه» به كارگرداني محمد ابراهيم معيري و «كليسا» ساخته محسن محسني‌نسب يك فيلم بايد به انتخاب سينما «آزادي» از روز چهارشنبه‌ جايگزين «شورشيرين» شود.

كاوش ادامه داد: همچنين با توجه به اينكه «كلاه قرمزي و بچه ننه» از نظر شورا جزو شاخصه‌هاي اعلام شده حوزه هنري براي اكران تشخيص داده نشد‌، در جهت ارج گذاشتن‌ بر ديدگاه حوزه، فيلم مذكور نمي‌تواند در سرگروه استقلال اكران شود ولي فيلم ياد شده داراي مولفه‌هاي ارزشمندي براي اكران در سينماهاي غير از حوزه هنري است و در زمان مقرر (احتمالا عيد فطر) اكران خواهد شد.

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...