نسخه چاپی

قصه های انتخاباتی مجید!

عکس خبري -قصه هاي انتخاباتي مجيد!

مبرا كردن كل جریان اصلاح طلبی از اعمال براندازانه، راهكاری است تا در صورت اتصال مجدد به قدرت مانعی بر سر به كارگیری روشهای سابق وجود نداشته باشد.

به گزارش نما به نقل از شبستان، تنور انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، این بار زودتر از ادوار گذشته در حال داغ شدن است. تغییرات گسترده در صف بندی های اصولگرایان و احساس ضعف اصلاح طلبان باعث شده است که فعالیت های انتخاباتی خصوصا در سطح رسانه ای آن، بلافاصله پس از انتخابات مجلس آغاز شود. گذشته از رسانه هایی که به خبرها و حتی گمانه زنی های انتخاباتی صرفا به چشم سوژه مطبوعاتی نگاه می کنند، عملکرد برخی از آن ها را می توان در راستای جریان سازی به سود احزاب و اشخاص متبوع توصیف کرد.

در این میان نقش مطبوعات اصلاحاتی بسیار پررنگ است. وضعیت بغرنج این جبهه و ناامیدی از توانایی حضور پررنگ در انتخابات موجب شده است این رسانه ها خیلی زودتر و به امید تغییر افکار عمومی وارد فضای تبلیغات انتخاباتی شوند.

به نظر می رسد سران اصلاحات هم اکنون، از طریق ابزار رسانه مشغول سنجش بازخورد طرح های مختلف شان برای حضور در انتخابات هستند تا بهترین تصمیم گیری را در این ارتباط انجام دهند. در راستای انجام این طرح، کاندیداتوری اشخاصی چون خاتمی و نوری، کاندیداتوری شخصیت های دسته چندم اصلاحات، ائتلاف با اصولگرایان بر سر کاندیداتوری قالیباف و ... آزمایش شده است.

اما فارغ از این برنامه ریزی ها، نفس اقدام گسترده جریان اصلاحات برای شرکت در انتخابات بسیار محل مناقشه بوده است. پس از حمایت صریح بسیاری از احزاب اصلاح طلب از جریان فتنه سال 88 و عدم مرزبندی برخی از احزاب دیگر طی 3 سال گذشته از آن تحولات و نیز عدم حضور محسوس این جریان ها در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هم اکنون و با تصمیم بازگشت برخی از احزاب و اشخاص جریانات اصلاحات به عرصه سیاسی کشور، اظهارنظرهای متفاوتی از سوی هر دو جبهه صورت گرفته است که قابل تامل است.

نگاه اصولگرایان به این بازگشت متفاوت بوده است. برخی آنرا مفید به حال شرایط سیاسی کشور قلمداد و برخی به علت سابقه همکاری اغلب این افراد با جریان های برانداز، آنرا خطرناک توصیف کرده اند. اما تقریبا تمامی گروه های اصولگرا، مرزبندی و اعلام برائت از فتنه گران را شرط اساسی برای حضور در عرصه انتخابات می دانند.

در میان اصلاح طلبان نیز برخی به این واقعیت پی برده اند که در صورت عدم مرزبندی با عناصر برانداز مورد اقبال مردمی واقع نخواهند شد و صریحا اقدام به برائت جویی کرده اند.

اما در این میان اظهار نظر برخی از چهره های این جریان در این رابطه بسیار مضحک و البته قابل تامل است. اظهارات اخیر مجید انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این راستا قرار دارد.

مجید انصاری در مصاحبه ای، در پاسخ به سوال: "آیا جبهه اصلاحات قائل به جدا کردن خود از برخی افراد و گروه‌ها برانداز است یا نه؟" تصریح کرد: هم‌اکنون ارتباطی تشکیلاتی یا همکاری تعریف شده‌ای میان جبهه اصلاحات و جریانات برانداز وجود ندارد و در گذشته هم وجود نداشته است.

قابل توجه این است که مبرا کردن کل جریان اصلاح طلبی از اقدامات براندازانه تنها موضع مجید انصاری نبوده بلکه تا کنون تعداد زیاد ی از سران این جبهه مدعی این مطب شده اند که بسیار قابل تامل است. برای بسیاری از صاحبنظران دلسوز نظام این امر واضح است که اصلاح طلبان از موضع سابق خود مبنی بر برنتابیدن بسیاری از اصول اسلام و انقلاب برنگشته اند و باید هوشیار بود که انکار اعمال براندازانه راهکاری است تا در صورت اتصال مجدد به قدرت مانعی بر سر به کارگیری روشهای سابق وجود نداشته باشد.

بر این اساس و برای روشن تر شدن موضوع لازم است به عنوان نمونه چند سوال از جناب آقای مجید انصاری پرسیده شود تا صحت و سقم ادعای ایشان مشخص گردد:
1- آیا حزب مشارکت یکی از احزاب جبهه اصلاحات نبوده است یا اعمال ساختارشکنانه و براندازانه رهبران این حزب، محمد رضا خاتمی، محسن میردامادی، مصطفی تاجزاده، عبدالله رمضانزاده، سعید حجاریان و ... را انکار می کنید!!؟
2- آیا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران یکی از احزاب جبهه اصلاحات نبوده است یا اعمال ساختارشکنانه و براندازانه رهبران این سازمان، محمد سلامتی، بهزاد نبوی، محسن آرمین، هاشم آقاجری، فیض‌الله عرب‌سرخی و ... را انکار می کنید!!؟
3- آقای انصاری، آیا تا کنون اطلاعی از موضع گیریها و اعمال و رفتار سید محمد خاتمی، مهدی کروبی و سید محمد موسوی خوئینیها در طی سالهای اخیر یافته اید یا در این چند سال خواب بوده اید!!؟
ولی نه شما خواب نبودید جناب آقای انصاری بلکه با هم مسلکان خود در مجمع روحانیون مبارز در اقدامات ساختارشکنانه همراه بودید که بیانیه های این مجمع برای تظاهرات غیر قانونی 30 خرداد و 25 بهمن در خاطر همگان باقی مانده است.
جناب آقای انصاری بهتر است حال که بار دیگر فرصتی برای شما و همفکرانتان ایجاد شده است، تغییر رویه دهید و در مسیری حرکت کنید که ملت از مسئولین نظام درخواست دارند وگرنه بر خلاف پیش بینی تان این بار هم نوبت اصلاح طلبان نیست.

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...