نسخه چاپی

مردم نگران عروسك‌های زائران اربعین نباشند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: عروسك‌هایی كه زائران در عراق خریداری كرده‌اند در مرز كنترل‌شده و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار اشتری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از آخرین روند ورود زائران اربعین حسینی از این مرز به دخل کشور اظهار كرد: خوشبختانه با تدابیر امنیتی اندیشیده شده و استفاده از تجهیزات و نوآوری‌های نوین، در طول مراسم اربعین در هیچ‌کدام از مرزهای كشور با مشكلات امنیتی روبرو نبوده‌ایم و در تلاش هستیم از این‌ پس نیز از این فناوری‌های جدید در ارتقاء شاخص‌های امنیتی ناجا بهره ببریم.

وی افزود: در جریان مانور اربعین، هماهنگی‌های خوبی در سطح استان خوزستان و در بین كلیه دستگاه‌های اجرایی و ستاد اربعین كشور در رسیدگی و ساماندهی سفر زائران به عراق وجود داشت و با توجه به در نظر گرفتن امكانات لازم برای سهولت تردد زوار و افزایش گیت‌های صادرکننده گذرنامه، شاهد مشكلات كمتری نسبت به سال‌های گذشته در مرزها بودیم.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه تاكنون ۸۰ درصد زائران حسینی از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران به كشور بازگشته‌اند، عنوان كرد: امسال برای سهولت در رفت‌وآمد زائران از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران، ۱۵۰ گیت ورود و خروج را در نظر گرفتیم كه همین امر سبب تردد روان زائران در این مرزها بود كه لازم است زائران نسبت به بازگشت به كشور و محل سكونت خود شتاب نكنند. به‌ویژه در این روزها كه بارندگی در كشور شروع شده، زائران نكات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی رعایت كنند.

سردار اشتری ادامه داد: تا سه روز آینده، كلیه زائران حسینی به كشور بازمی‌گردند و روند بازگشت زوار به پایان می‌رسد.

وی در خصوص مسائل امنیتی به وجود آمده در بازگشت زائران توضیح داد: تمام وسایل زائران در زمان ورود به مرز از لحاظ امنیتی به‌طور كامل كنترل می‌شوند و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

سردار اشتری بیان کرد: اگر مورد مشكوكی در وسایل زائران مشاهده شود از سوی مسئولان نیروی انتظامی موردبررسی قرار می‌گیرند و درصورتی‌که مشكل خاصی وجود نداشته باشد به زائران برگشت داده می‌شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی همچنین در خصوص عروسک‌های مشکوکی که به مردم توصیه‌شده آنها را به مراکز نظامی و انتظامی تحویل دهند تا مورد بازرسی قرار بگیرد، اظهار کرد: با کنترل مناسب مرزها از سوی مرزبانی ایرانی، مردم نگران ورود عروسک‌های خریداری‌شده از سوی زائران به کشور نباشند ولی اگر مورد مشکوکی بود حتماً آن را به نزدیک مرکز انتظامی نشان دهند تا موردبررسی قرار بگیرد.

۱۳۹۴/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...