نسخه چاپی

سجاد مردانی هم سهمیه المپیك را كسب كرد

تكواندوكار سنگین وزن كشورمان با پیروزی در اولین مبارزه خود در مسابقات گرندپری مكزیك و حذف حریفش در این رقابت، سومین سهمیه المپیك ایران را برای المپیك ریو به دست آورد.

به گزارش نما به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، دومین و آخرین روز از مسابقات فینال گرندپری 2015، از ساعت 10 صبح به وقت محلی با حضور 64 تکواندوکار زن و مرد از 28 کشور در سالن «سالادوآرماس» شهر «مکزیکوسیتی» مکزیک با مبارزات تکواندوکاران اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 68- و 80+ کیلوگرم مردان آغاز شده است.

سجاد مردانی، به عنوان اولین نماینده کشورمان در نخستین گام به مصاف «رادیک ایساو» از آذربایجان رفت و در پایان سه راند مبارزه توانست با نتیجه یک بر صفر از سد قهرمان جهان 2015، قهرمان اروپا 2014 و قهرمان بازی‌های اروپایی 2015 بگذرد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

در پایین جدول مردانی، «والکر وودزیج» از آلمان که در تعقیب سجاد مردانی بود، نتیجه را به «جسور بایکازوف» از ازبکستان واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت تا سجاد مردانی سومین سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را برای کشورمان بدست آورد.

سجاد مردانی برای رسیدن به فینال این مسابقات باید با «جسور بایکازوف» ازبکستانی، نفر سوم رنکینگ المپیک، نایب قهرمان جهان 2015، دارنده مدال نقره و طلای آسیا در سال‌های 2012 و 2014، قهرمان بازی‌های آسیایی 2014، دارنده دو مدال نقره و یک برنز در گرندپری 2014، رقابت کند. در آن سوی جدول نیز تکواندوکاران فرانسه و گابن پیکار می‌کنند.

در وزن 57- کیلوگرم زنان نیز تکواندوکاران انگلیس، اسپانیا، مصر و سوئد به جمع چهار نفر برتر راه یافتند.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق خواهد گرفت در این رقابتها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجوز حضور دارند و این مسابقات آخرین رویدادی است که امتیاز آن برای رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه می‌شود و با پایان این رقابتها، نفرات اول تا ششم سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را بدست می‌آورند. تیم ملی تکواندوی کشورمان تابدین لحظه در 3 وزن 58-، 80- و 80+ کیلوگرم توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی سهمیه المپیک را بدست آورده است و برای کسب سهمیه در وزن 68- کیلوگرم تلاش می کند.

۱۳۹۴/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...