نسخه چاپی

من راستگو هستم اما بي عقل نيستم

رویانیان: برخی كنترل دهانشان را ندارند!

عکس خبري -  رويانيان: برخي کنترل دهانشان را ندارند!

مدیریت كردن یك مسئله است و این نیست كه پول هنگفت را تهیه كرد و بدون فكر در جیب دیگری ریخت. این حماقت است نه مدیریت. متاسفم كه برخی كنترل دهانشان را ندارند و حرف هایی می زنند كه خوب نیست.


به گزارش نما، در اولین تماس تلفنی برنامه دیشب 90 پس از پخش آیتمی درباره اتفاقات 2ماهه اخیر باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات محمد رویانیان مدیر عامل پرسپولیس روی خط آمد.
رویانیان گفت قصد نداشته در ماه رمضان مصاحبه کند و فقط به عشق فردوسی پور به سوالات وی جواب داد. متن سوال و جواب فردوسی پور و رویانیان به صورت زیر است:

* درست است که شما انواع خودرو را به بازیکنان داده اید؟

من دروغ نگفتم و سقف قرارداد را رعایت نکردم. سقف قرارداد 400 میلیون تومان بود. می توانستیم 80 میلیون تومان هم پاداش بدهیم و در کل با در نظر گرفتن شرایط دیگر می توانستیم 650 میلیون تومان به بازیکنان طبق قانون سقف قرارداد پول بدهیم. من جدول پرداختی بازیکنان را به وزیر ورزش و حراست وزارت ورزش داده ام. سقف قرارداد را رعایت نکردم اما دادن خودرو به بازیکنان هم صحت ندارد. پرسپولیس طلبی داشت که به جای طلبش ماشین گرفت و این 5- 6 ماشین را به جای پول دادم.

* چطور می توان باور کرد کریم انصاری فرد که فصل گذشته بیش از یک میلیارد تومان از باشگاه سایپا گرفته در این فصل با 650 میلیون تومان به پرسپولیس بیاید؟

من راستگو هستم اما بی عقل نیستم. شما مدرک دریافت یک میلیارد تومان انصاری فرد از سایپا را به من نشان بدهید تا بعد من بگویم او چقدر دریافت کرده است. مدیریت کردن یک مسئله است و این نیست که پول هنگفت را تهیه کرد و بدون فکر در جیب دیگری ریخت. این حماقت است نه مدیریت. متاسفم که برخی کنترل دهانشان را ندارند و حرف هایی می زنند که خوب نیست.
دوستی که چندین سال هم در ورزش بوده گفته من پول یامفت یا پول بیت المال را به بازیکنان داده ام. من در حضور مردم که ولی نعمت ما هستند صراحتا می گویم از بیت المال و دولت پولی نگرفته ام. من از دولت فقط 4.5 میلیارد تومان گرفته ام و از تیم رقیب پول کمتری دریافت کرده ام. ترازنامه مالی باشگاه در سال 90-91 را تقدیم وزیر ورزش و نهادی ذیربط داده ام. در فصل گذشته حدود 11 میلیارد تومان هزینه جذب بازیکن شد و من در این فصل بین 15 تا 20 درصد بیش از آن پرداخت کرده ام و پایش هم می ایستم.

* پول انتقال حقیقی را خرج جذب چند نفر می کنید؟

من مبلغ 50 درصد از قرارداد یک ساله و نیمه دنیزلی را به این مربی پرداخت کردم و بعد علیرضا حقیقی را فروختم و پولش را خرج نکردم. آن دلار را نگه داشتم و امروز آن دلار به دردم خورد و با آن مانوئل ژوزه را گرفتم. پول دنیزلی را داده بودم و بعد دلار انتقال حقیقی را نگه داشتم و خدا هم با من بود.

* از کجا می دانستید دلار 1200 تومانی 2 هزار تومان می شود؟

شاید مخم خوب کار کرده و شاید هم خوب کار نکرده! چرا به حسابم نمی گذارید؟ آقای فردوسی پور شما یک مجری خوب و توانمند هستید و این نقص شما نیست، حسن شماست.

* پس به من هم مشاوره بدهید!

به شما هم مشاوره می دهیم، مشکلی نیست.

* به چند بازیکن ماشین دادید؟

این در شأن من نیست. سیستم پشتیبانی باشگاه 5 ماشین را داده است.

* اهدای ماشین 300 یا 400 میلیون تومانی به بازیکن دور زدن قانون نیست؟

اگر قبول دارید که من راست می گویم به هیچ عنوان این حرف ها درست نیست. آدم عقل دارد و من هم یک انسان، ایرانی و بچه مسلمان هستم و به اندازه یک خبرنگار شعور دارم آن هم با 33 سال خدمت! اینکه می گویند من ماشین دادم درست نیست.
ما یک باشگاه دولتی هستیم و اگر ماشین هم وارد کنم رانت نیست ولی من یک ماشین هم وارد نکرده ام. ما با یک اسپانسر قرارداد داشتیم و باید یک میلیارد تومان پول می داد که نتوانست بدهد و به جای آن به باشگاه ماشین داد. باشگاه هم می خواست این ماشین را بفروشد. من اگر زنده باشم برای باشگاه پرسپولیس شرکت هلدینگ تاسیس و کار اقتصادی می کنم. من از یک جا حقوق می گیرم و باید به 60 نفر پاسخگو باشم اما یک ریال از جایی به اموالم اضافه نمی شود؛ نه این که دینم زیاد باشد بلکه می ترسم اما انشالله برای پرسپولیس کار اقتصادی می کنم تا این باشگاه محتاج هیچ کس نباشد.

* فکر می کنید نکونام و خلعتبری با چه رقمی به استقلال و سپاهان رفته اند؟

نکونام سرمایه و بازیکن ملی ماست و خلعتبری هم یک ستاره است و من پشت سر آنها صحبت نمی کنم اما پولی که با من صحبت کردند بیشتر از اینهاست. مردم خودشان می دانند در روزنامه ها نوشتند چه ارقامی پرداخت می شود. دیگر همه می دانند اوساسونا چقدر بابت رضایت نامه پول می خواهد. خلعتبری هم لژیونر است. این تقصیر نکونام نیست باشگاه اوساسونا پول می خواست. این مبالغی که استقلال می گوید را قبول ندارم. اگر شجاعانه حرف نمی زنند حداقل انصاف داشته باشند.
من راست گفتم که بالای سقف قرارداد پول دادم. من را نزنید. گفتم فوتسال تبانی کرده، چقدر باید هزینه راستگویی را بدهم؟ شما به عنوان رسانه ملی تشویق کنید که مدیران حقیقت را بگویند اگر چه من همیشه از گفتن حقیقت ضربه خورده ام.

* سید جلال حسینی بالای یک میلیارد تومان پول گرفته یا نه؟

این سؤال خوبی نیست. من نمی دانم سید جلال از سپاهان پول گرفته اما او بالای سقف قرارداد از پرسپولیس پول گرفته است.

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...