نسخه چاپی

وقتیBBC هم 'مچ' اصلاح‌طلبان را می‌گیرد!

عکس خبري -وقتيBBC  هم 'مچ' اصلاح‌طلبان را مي‌گيرد!

آغاز سال 91 مصادف شد با آغاز تلاش اصلاح طلبان برای بازگشت به عرصه های سیاسی كشور؛ ورود زود هنگام به مقوله انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در قالب اخبار و مصاحبه های مختلف، مهم ترین اقدام رسانه ها و اشخاص تاثیرگذار این جریان طی ماه های گذشته می باشد.

تلاش اصلاح طلبان که بخش عمده ای از آنها بعد از انتخابات سال 88 با نام فتنه گران از سوی مردم شناخته می شوند، موجب شد تا انتقادهای گسترده ای متوجه این جریان بشود.

منتقدان حضور دوباره اصلاح طلبان در عرصه های سیاسی، مسائل متعددی را برای این "عدم حضور" عنوان می کنند که "رویگردانی مردم" از این جریان، را می توان مهم ترین دلیل آن بیان کرد؛ که البته دلائل متعددی هم دارد.

نکته جالب آنکه، سیاسیون اصلاح طلب در حالی دم از بازگشت به نظام زده و اقدام به معرفی نامزد برای انتخابات سال آینده می کنند که علامت سوال های فراوانی در مقابل عملکرد آنها پس از انتخابات 88 وجود دارد.

شاید مهم ترین علامت سوال در این خصوص این باشد که "تقریبا هیچ کدام از افراد تاثیرگذار این جریان در مقابل دروغ "تقلب" در انتخابات موضع روشنی نگرفتند!"

اعضای این جریان، در مقابل اغشاشات پس از انتخابات و دروغ تقلب، یا سکوت کردند یا همراهی و هیچ کدامشان در مقام اعلام برائت و محکومیت اتفاقات رخ داده برنیامدند؛ مسئله ای که بی بی سی فارسی هم آن را متوجه شده است!

سایت بی بی سی فارسی طی مطلبی می نویسد: "در ایران، از چند هفته قبل، بعضی از چهره های شناخته شده اصلاح طلبان، نشانه هایی داده اند که قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شرکت کنند. چهره هایی مثل عبدالله نوری و محمدرضا خاتمی. اما چرا بعد از انتخاباتی که اصلاح طلبان گفتند سراسر تقلب بوده، آنها دوباره به آن نیم نگاهی دارند؟"

این مسئله نشان می دهد که خیز اصلاح طلبان برای بازگشت به عرصه های سیاسی آنقدر ناشیانه است که بی بی سی فارسی به عنوان یکی از حامیان فتنه گران و اصلاح طلبان طی سال های گذشته، نیز متوجه آن شده است.

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...