نسخه چاپی

روایت فلاحیان از نقش روسیه در تحریم نفت ایران

"تنها كشوری كه در صورت تحریم نفت ایران می‌تواند نفت جایگزین كند روسیه است چرا كه نفت آنها مشابه نفت ماست حتی شاید در جنجال‌های تحریم نفتی ایران، روسیه نیز نقش داشته باشد."

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران باید پیش از سپری شدن ۶ ماه مدنظر اتحادیه اروپا، صدور نفت به این قاره را رأساً قطع کند تا همه برنامه‌های اتحادیه اروپا به هم بریزد.

حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران سیاسی خبرگزاری فارس درباره هشدار مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تبدیل انتخابات به چالش امنیتی برای کشور، اظهار داشت: به طور طبیعی رقبا در انتخابات مسائلی را در روز رأی‌گیری و پس از شمارش آرا برای یکدیگر ایجاد می‌کنند.

این مقام سابق امنیتی با تأکید بر حساسیت‌های داخلی و خارجی بر انتخابات کشورمان، ادامه داد: کشورهای خارجی و برخی از افراد در داخل درصددند انتخابات مجلس را دچار مشکل کنند تا حضور و مشارکت مردم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه "تلاش برای کاهش حضور مردم در انتخابات و به تبعیت آن القای رویگردانی مردم از نظام" خط تبلیغی دشمن است، یادآور شد: آنها از این طریق می‌کوشند در مذاکرات خود با ایران فضای جدیدی ایجاد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام تصریح کرد: عده‌ای در داخل می‌خواهند از طریق انتخابات اقدام به مشکل‌آفرینی کنند و این پروسه سیاسی را کمرنگ و بی‌رمق نشان دهند.

* خنثی‌سازی حربه‌های انتخاباتی جریان انحرافی نیازمند هوشمندی مردم است

وی با یادآوری اینکه جریان انحرافی در انتخابات به دنبال وارد کردن افراد جریان خود به مجلس نهم است، خاطرنشان کرد: خنثی‌سازی این مسئله نیازمند هوشیاری هیئت‌های اجرایی، شورای نگهبان و مردم است.

فلاحیان درباره هشدارهای آیت‌الله مصباح درباره خطر جریان انحرافی، تصریح کرد: هر جریان انحرافی توجه انسان را از مقصد منحرف می‌کند.

وزیر اطلاعات دولت هاشمی در ادامه در خصوص احتمال وجود حمایت‌های خارجی و داخلی از ناپایداری‌های اخیر اقتصادی، تصریح کرد: پرونده تخلف 3 هزار میلیاردی مربوط به افراد سودجو داخلی و کسانی است که از منافع خاصی برخوردار هستند.

*‌ ادعای از بین رفتن 3 هزار میلیارد جای تعجب دارد

وی اظهار داشت: نکته‌ای که در پرونده فساد مالی اخیر باعث حساسیت بنده در این زمینه شد، نوع بیان و اطلاع‌رسانی درباره این تخلف مالی و ادعای از دست رفتن 3 هزار میلیارد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توضیح این موضوع که فساد 3 هزار میلیاردی تخلف بانکی بوده و اصل مبلغ هنوز موجود است، افزود: متاسفانه افراد آگاه در این پرونده از روی نادانی یا غرض‌ورزی به گونه‌ای موضوع را مهندسی کردند که انگار اصل پول از دست رفته است.

وی بر همین اساس گفت: رسانه‌های خارجی نیز از این موضوع استفاده حداکثری کردند که این امر برای نظام اسلامی سنگین تمام شد.

فلاحیان با اشاره به تأثیرات روانی این موضوع تأکید کرد: در این شرایط اگر اصل قضیه نیز مطرح شود و مسئولان بر اینکه هیچ پولی از بیت‌المال ضایع نشده، تاکید کنند باز هم برخی معتقدند که نظام توان نظارت و مدیریت در این عرصه را ندارد.

* ابعاد تخلف 3 هزار میلیاردی باید برای مردم روشن شود

وی با بیان اینکه سیستم فعلی نظارت و کنترل بر فضای بانکی مناسب است، روند رسیدگی به تخلف مالی 3 هزار میلیاردی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ابعاد این تخلف باید برای مردم روشن شود.

"تاثیرگذاری اولیه و مطرح شدن عنوان "اختلاس" از سوی هر فردی که صورت گرفته است باید پی‌گیری شود چرا که اختلاس به این معنا که 3 هزار میلیارد از بین رفته، نبوده است."

فلاحیان تصریح کرد: شرکت‌هایی که در تخلف مالی اخیر دخیل بوده‌اند حق نداشتند تا آن اندازه ال‌سی باز کنند بنابراین دلیل این امر مشخص نیست و خود آنها متعهد به پرداخت این مبلغ هستند.

* تخلف 3 هزار میلیاردی جرم اقتصادی است

"این اندازه ال‌سی باز کردن اشتباه و خلاف بود، بانک‌ها بدون سوال از بانکی‌ که این ال‌سی‌ها را باز کرده، ال‌سی‌ها را دیسکونت کردند، بنابراین اگر آنها اصل 3 هزار میلیارد را از بین می‌بردند ما می‌توانستیم از واژه «اختلاس» استفاده کنیم در حالی که باید آن را «جرم اقتصادی» نامید."

وی درباره فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات و پس از فتنه 88 تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات و حضور نامزدهای انتخاباتی باید از یکدیگر تفکیک شود.

وزیر اطلاعات دولت هاشمی با اشاره به نقش شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی در احراز صلاحیت نامزدهای مجلس، متذکر شد: منظور از فتنه این است که برخی افراد پس از اینکه نظام صحت انتخابات را تایید کرد و وزارت کشور و شورای نگهبان که عدالت آنها در درجه اول مطرح است بر سلامت آن صحه گذاشتند، به‌دلیل اینکه نتیجه انتخابات به نفع‌شان نبود، اعتراض خود را به یک درگیری خیابانی تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه به فرض اگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دچار تخلف انتخاباتی شده بودند در آن صورت نیز قانون این تخلف مشخص بود، ادامه داد: بنابراین عدم پذیرش سازوکار قانونی انتخابات مورد قبول نیست.

* جرم انتخاباتی باید از تخلف انتخاباتی تفکیک شود

فلاحیان با تأکید بر اینکه در قانون موضوع رسیدگی به «جرائم انتخاباتی» تصریح شده است، گفت که این مسئله با «تخلف انتخاباتی» فرق می‌کند، یعنی ممکن است روند انتخابات از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان به خوبی انجام شود اما برخی از افراد اقداماتی را انجام دهند که به جرم انتخاباتی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به «جرائم انتخاباتی» وظیفه قوه قضائیه و تایید صحت انتخابات وظیفه شورای نگهبان و وزارت کشور است، اضافه کرد: بنابراین فتنه یعنی فرد به دلیل رأی نیاوردن در انتخابات با نظام برخورد کند.

دادستان سابق دادگاه ویژه روحانیت در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس درباره موضع هاشمی رفسنجانی نسبت به تحریم انتخابات از سوی فتنه‌گران با توجه به اینکه وی "هاشمی را رئیس همیشگی" خود می‌داند، اظهار داشت: این موضوع که من هاشمی را رئیس همیشگی خود می‌دانم دروغی است که یکی از خبرگزاری‌ها ایجاد کرد.

وی با یادآوری اینکه "من هیچ‌گاه خود را به کسی سنجاق نمی‌کنم" خاطرنشان کرد: در حاشیه یکی از جلسات مجلس خبرگان گفتم که "آقای هاشمی همیشه رئیس من در خبرگان است" اما اگر در انتخابات اخیر مجلس خبرگان نظرم را می‌پرسیدید می‌گفتم که این موضوع 50، 50 خواهد بود.

* پروژه تحریم انتخابات از سوی فتنه‌گران از حالا شکست‌خورده است

فلاحیان تلاش فتنه‌گران برای عدم حضور در انتخابات را طبق افکارسنجی‌ها پروژه‌ای ناکام دانست و درباره این موضوع توضیح داد: در انتخابات مجلس، نامزدها طرفداران بسیاری دارند و از سویی دیگر به‌دلیل منطقه‌ای بودن این انتخابات و تعدد نامزدها، انتخابات پیش‌رو دارای شور و هیجان خاصی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیگانگان و افراد همراه با آنها در داخل درصددند شور و هیجان انتخابات را از بین ببرند، گفت: ‌انتخابات مجلس نهم دارای دو وجهه است.

* مردم‌سالاری دینی نمایش قدرت جمهوری اسلامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبیین این دو وجهه انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: یکی از وجوه انتخابات، انتخاب افراد با کفایت برای نمایندگی مجلس و وجه دیگر آن نمایش قدرت جمهوری اسلامی از طریق مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه نمایش قدرت‌ مردم‌سالاری در دنیا یکی از موضوعات مهم است، اضافه کرد: ملت ایران مشکل وابستگی به بیگانگان و نادیده‌ گرفته شدن از سوی حکومت را در دوران رژیم پهلوی تجربه کرد و در عین حال تحریم آمریکا و جنگ بر ما تحمیل شد از این نظر جمهوری اسلامی به عنوان الگویی برای کشورهای اسلامی مطرح است.

* جمهوری اسلامی مردمی‌ترین نظام در جهان است

فلاحیان با یادآوری برگزاری 30 انتخابات در 32 سال گذشته، جمهوری اسلامی را مردمی‌ترین نظام در جهان دانست و گفت که الگوگیری کشورهای مسلمان منطقه از ایران طبیعی است.

وی همچنین با اشاره به الگوگیری کشورهای مسلمان منطقه اسلامی از «نظام ولایت‌فقیه»، متذکر شد: آن دسته از کشورهای منطقه که مانند ایران پیش از انقلاب زیردست رژیم‌های وابسته به آمریکا بودند از جمهوری اسلامی در بعد سیاسی، علمی و نظامی الگو گرفته‌اند.

* آخرین تحلیل آمریکا از رویارویی با ایران، عدم جنگ فیزیکی است

این مقام سابق امنیتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی 32 سال برابر سلطه آمریکا مقاومت کرده است، به منازعه اخیر تنگه هرمز بین ایران و آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: آخرین تحلیل آمریکا از رویارویی با ایران، عدم جنگ فیزیکی است از این‌رو پس از هشدار ایران به ناو هفتم ایران در خلیج‌فارس برای ترک منطقه، آنها اقدام به این کار کردند.

وی ادامه داد: ترس مردم آمریکا، راه‌اندازی مجدد جنگ از سوی دولت‌شان است از این‌رو آنها به اوباما اجازه ندادند حتی یک یگان پیاده در لیبی وارد کند و فقط اجازه حضور تحت عنوان ناتو در حریم هوایی را دادند.

فلاحیان با تاکید بر اینکه امام (ره) الگو شدن انقلاب اسلامی را در حالی مطرح می‌کردند که برخی از افراد این موضوع را باور نداشتند، گفت: آنها امام (ره) را پیرمرد روشندلی می‌دانستند که می‌خواهد با دعا این امر را محقق کند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه صدام، مبارک و سایر دیکتاتورها باید از حکومت کنار بروند، ادامه داد: پذیرش این سخنان امام (ره) در آن زمان غیرقابل باور بود اما اکنون این اتفاق عملی شده است.

* ملت ایران باید قدر نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه را بداند

وزیر اسبق اطلاعات با تأکید بر اینکه ملت ایران باید قدر نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه را بداند، تصریح کرد: کسی منکر مشکلات اقتصادی و سیاسی در کشور نیست، اما توجه به پیروزی انقلاب اسلامی در جهان بسیار مهم است.

وی بر همین اساس حضور مردم در انتخابات را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: مشارکت و حضور بالای مردم در انتخابات نشان می‌دهد که ما در یک مبارزه گسترده در تمام ابعاد با استکبار جهانی هستیم.

* مطرح شدن سخنان امام از سوی ران‌پل جمهوری‌خواه نشانگر پیروزی انقلاب اسلامی است

فلاحیان با بیان اینکه مبارزه‌ای که حضرت امام (ره) با استکبار آغاز کرد امروز جواب داده است، تأکید کرد: مبارزه انقلاب اسلامی با اردوگاه نظام سلطه آنقدر به نفع انقلاب بوده که یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات خود سخنان امام خمینی(ره) را مطرح کرده است.

وی توضیح داد: "ران‌پل" که یک کاندیدای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، معتقد است که پایگاه‌های نظامی آمریکا در خارج باید جمع‌آوری شود همان‌طور که امام (ره) می‌فرمودند "آمریکا گرگی است که به جان ملت‌ها افتاده است."

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عذرخواهی آمریکا از ایران به دلیل نقش داشتن در کودتای 28 مرداد همواره یکی از درخواست‌های کشورمان بوده است گفت که ران‌پل‌ نیز معتقد به عذرخواهی از ایران است.

وی ادامه داد: لغو تحریم‌ها و بی‌توجهی به اسرائیل از مواضع دیگر این نامزد جمهوری‌خواه است در حالی که جمهوری‌خواهان آمریکا سیاست‌مدارانی زیاده‌طلب و قدرت‌طلب بوده و کارخانه‌های اصلی اسلحه‌سازی متعلق به آنهاست.

فلاحیان با تأکید بر اینکه صرفاً مطرح شدن چنین اظهاراتی از سوی یک نامزد جمهوری‌خواه آمریکایی حائز اهمیت است، افزود: امام (ره) فرمودند که آمریکا و استکبار پوشالی هستند اما کسی این موضوع را درک نمی‌کرد.

وی با اشاره به مواضع ران‌پل در کتابش که در نقد برداشته شدن پشتوانه پول است، خاطرنشان کرد: وی برداشتن طلا از پشتوانه پول و ایجاد پول‌های کاغذی را آغاز شکست نظام خود می‌داند، چرا که ثروتمندان اروپایی با گرفتن اعتبار، کار بدون پشتوانه انجام می‌دهند.

* قوه قضائیه به اشرافی‌گری مسئولان رسیدگی کند

فلاحیان در ادامه این گفت‌گوی تفصیلی با فارس در پاسخ به علت تردد مصلحی وزیر اطلاعات با خودروی پراید گفت که اظهارنظر درباره این موضوعات را نمی‌پسندند و آنچه که برای وی مهم است خط امام(ره) و رهبری و مبارزه این خط با استکبار جهانی و دفاع از مستضعفین جهان است.

خبرنگاران فارس از وی پرسیدند با توجه به اینکه استکبارستیزی و اشرافی‌ستیزی دو روی سکه خط امامی بودن است، نظر شما درباره اشرافی‌گری مسئولان چیست؟ گفت: کسی درباره مواضع ضداشرافی امام (ره) حرفی ندارد و مقام معظم رهبری نیز همین خط را دنبال می‌کند بنابراین فرمایشات این بزرگواران به معنای عدم فریب خوردن زرق و برق دنیاست.

وی با بیان اینکه رسالت امروز ما نجات مستضعفین جهان است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولی مشکل اشرافیت دارد قوه قضائیه باید به کار وی رسیدگی کند.

* حرف زدن درباره اشرافی‌گری مسئولان نظام را حرام می‌دانم

وقتی خبرنگار فارس به فلاحیان گفت که شمال شهر تهران به "خوابگاه مسئولان" تبدیل شده است، در حالی که محل کار آنها مرکز و پایین شهر است، وی متذکر شد: حرف زدن درباره اشرافی‌گری مسئولان نظام را حرام می‌دانم و معتقدم این مسائل باید به صورت خصوصی و فقط با خودشان مطرح شود.

وزیر اطلاعات دولت هاشمی یادآور شد: هر حرفی که موجب تضعیف مسئولان نظام و خوراک خبری رسانه‌های خارجی شود اشتباه است.

* تمام مستضعفان جهان ندای عدالت‌طلبی امام (ره) و مقام معظم رهبری را لبیک گفته‌اند

فلاحیان تأکید کرد: تمام مستضعفان جهان حتی در کشورهای غنی اروپایی و آمریکا امروز به‌ پا خواسته و ندای عدالت‌طلبی امام (ره) و مقام معظم رهبری را لبیک گفته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در کشوری زندگی می‌کنند که اکنون منشأ تحولات جهان شده و اساس ثروت، قدرت و زورگویی استکبار را بر هم زده است، خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به انتخابات پیش‌رو نگاه کلان داشته باشند و آن را به "حماسه حضور" تبدیل کنند.

این مقام سابق امنیتی تصریح کرد: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه باعث دلگرمی و اشتیاق دوستداران نظام جمهوری اسلامی و یأس دشمنان خواهد شد.

* تحریم‌کنندگان انتخابات به مصالح انقلاب توجه ندارند

وی معتقد است کسی که انتخابات را تحریم می‌کند به مصالح انقلاب اسلامی در جهان توجه ندارد.

* ضد انقلاب ملی‌گرا به مقاومت ایران افتخار می‌کنند

فلاحیان ادامه داد: ضدانقلاب خارج‌نشین و ایرانیانی که با جمهوری اسلامی خصومت دارند در عین حال به مقاومت و قدرت ایران به عنوان یک ملی‌گرا افتخار می‌کنند.

وی به اظهارات مجتهدزاده اشاره کرد و گفت: وی در مصاحبه با یکی از رسانه‌های خارجی عنوان کرد که عربستان نمی‌تواند نفت ایران را جایگزین کند چرا که از مقدار و کیفیت نفت ایران برخوردار نیست.

فلاحیان با اشاره به اینکه خریدن یا نخریدن نفت ایران امروز به یک جنجال جهانی تبدیل شده است تأکید کرد که این امر نیز نشان دهنده تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در جهان است.

"تنها کشوری که در صورت تحریم نفت ایران می‌تواند نفت جایگزین کند روسیه است چرا که نفت آنها مشابه نفت ماست حتی شاید در جنجال‌های تحریم نفتی ایران، روسیه نیز نقش داشته باشد."

* ‌قطع صادرات نفت ایران قبل از اجرای تحریم نفتی

وزیر اسبق اطلاعات در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران که قرار است از تیرماه سال آینده اجرایی شود، پیشنهاد توقف صادرات نفت کشورمان را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: آنها بیش از این گفته بودند اگر بخواهیم برای نفت ایران جایگزین پیدا کنیم، ۶ماه وقت لازم است و اگر قبل از این مدت نفت ایران را تحریم کنیم، قیمت نفت به شدت بالا رفته و برنامه‌های ما به هم می‌ریزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تحلیل ما این بود که روسیه تنها کشوری است که می‌تواند نفت مشابه ایران را برای اروپاییان تأمین کند.

فلاحیان افزود: احتمال این هم بود که این هیاهو و جنجال را روس‌ها برپا کرده باشند تا بتوانند نفت خود را به جای ایران بفروشند.

وی ادامه داد: اکنون که اتحادیه اروپا تصمیم به تحریم نفت ایران گرفته اعلام کرده ۶ماه فرصت می‌خواهد تا جایگزین برای نفت ایران و تأمین نیازهایشان پیدا کنند.

"بهترین راه این است که ما قبل از پایان ۶ماه و اجرایی شدن طرح تحریم نفتی، خودمان صادرات نفت را متوقف کنیم تا قیمت نفت بالا برود و برنامه‌های اروپایی‌ها که با توافق آمریکا تصمیم به تحریم نفتی کشورمان گرفتند، به هم بریزد".

فلاحیان در عین حال متذکر شد که شاید طی این ۶ماه مشکلات کشورمان با اروپاییان حل شود.

وزیر اسبق اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا ایران می‌تواند با انسداد تنگه هرمز پاسخ تحریم‌ها را بدهد، گفت: وقتی فشارها به کشورمان زیاد شود، می‌توانیم در تنگه هرمز در جهت کاهش این فشارها استفاده کنیم و انسداد تنگه یکی از گزینه‌هاست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان جمهوری اسلامی با روند بیداری اسلامی همراه بوده‌اند اما در عین حال نقاط ابهامی نیز داشته‌اند، گفت: برخی خیال می‌کردند این موج بیداری در خاورمیانه را آمریکا ایجاد کرده است در حالی که آنها هیچ‌گاه حکومتی که خودشان پرورش داده‌اند را ساقط نمی‌کنند.

رئیس پیشین سازمان بازرسی ویژه نیروهای مسلح درباره ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان که با امضای سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) انجام می‌گیرد، گفت: هدف موساد از این ترورها ایجاد ترس و ارعاب بین دانشمندان برای عدم همکاری آنها با پرونده هسته‌ای و عدم ورود دانشجویان به رشته‌های هسته‌ای است.

وزیر اسبق اطلاعات درباره سطح، میزان فراگیری و خطرات جنگ نرمی که علیه جمهوری اسلامی از سوی استکبار وجود دارد، اظهار داشت: بنده پس از جنگ تحمیلی به موضوع "جنگ فرهنگی" علیه کشورمان اشاره کردم.

وی گفت: پروفسور "کورت‌" در نظریه‌ای که مطرح کرد گفت طبقه سه (متوسط) در ایران کودتا می‌کند و در واقع منظور او از طبقه سه، افرادی بودند که نه از حاکمیت و نه از قشر مردم عادی بودند بلکه فارغ‌التحصیلان حوزوی و دانشگاهی محسوب می‌شوند.

" این پرفسور معتقد بود هر کس که حوزه نفوذ دارد باید روی افکارش کار شود و تمام مباحث موردنظرمان نیز باید به صورت کتاب در دانشگاه تکثیر شود، رسانه و گفت‌وگوی تلویزیونی و رادیویی باید رواج یابد تا افکار عمومی تغییر کند."

فلاحیان با بیان اینکه نظام استکبار بر روی جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی، هزینه‌ زیادی صرف کرده است، اظهار داشت: آنها متوجه نبودند که امام (ره) فرمود که سرمایه‌داری نیز به سرنوشت سوسیالیسم مبتلا می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر فارغ‌التحصیلان نظام سرمایه‌داری باید کارمند آن ساختار شوند، گفت: اتفاق جالب در این‌باره کاری بود که نیکسون انجام داد و طلا را از پشتوانه پول خارج کرد لذا آنها توانستند اوراق بهادار بدون پشتوانه چاپ کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نرخ بیکاری در کشور‌های اروپایی، ادامه داد: 47 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر قرار دارند در حالی که فقرای آنها کارتن خواب هستند و فقر آنها در حدی است که در روز شکرگزاری اوباما به آنها یک وعده ناهار داد.

وی تأکید کرد: نظام آمریکا از درون پوسیده است و نمی‌تواند منافع ملت‌ها را برآورده کند چرا که با توجه به اهتمام ویژه آنها به منافع مادی، چنین ساختاری محکوم به فناست.

* وضعیت یارانه‌ها در کشور مثبت است

وی با تأکید بر اینکه اکثر شاخص‌های رشد در کشورمان مثبت است به طور مثال به درصد دانشجویان کشور اشاره کرد و گفت: ما در کشور 4 میلیون دانشجو داریم که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و در تمام دنیا نهایتا 10 تا 30 درصد از فارغ‌التحصیلان دبیرستان به دانشگاه ورود پیدا می‌کنند.

فلاحیان وضعیت یارانه‌ها را در کشور مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:‌ در بخش اقتصادی ما 8 درصد رشد داشته‌ایم و در حال حاضر نیز نرخ آن 3/2 درصد و مثبت است.

وی با اشاره به تعداد بالای فارغ‌التحصیلان حزب‌اللهی از دانشگاه‌ها به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رویش‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم امروز اندیشه اسلامی دارند.

فلاحیان یادآور شد: عراق و افغانستان علی‌رغم حضور آمریکا در این کشورها از نظر فرهنگی تحت تاثیر انقلاب اسلامی هستند و این امر مورد تأیید همه است.

۱۳۹۰/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...