نسخه چاپی

سوشا مكانی در گفت و گو با نما:

از اینكه این همه دشمن دارم خوشحالم/ پیراهن شماره یك تیم ملی را می خواهم

چون آدمی بودم كه زیر بار حرف زور نمیرفتم، نمیتوانستم برخی ضعفهایی كه در برخورد با دیگران داشتم را مدیریت كنم اما امروز روی خودم كار كرده ام كه با برخی برخوردها به هم نریزم.

برخورد فیزیکی دوروز پیش سوشا مکانـــی و امید عالیشاه که منجر به مصدومیت چند دقیقهای گلر سرخها شد از دیدگاه برخی ناظرین این اتفاق باعث به وجود آمدن ناراحتی و کدورت میان ایندو بازیکن مطرح شده بود. موضوعی که هر دو بازیکن نسبت به آن اظهار بی اطلاعی کردند. در این میان سوشا مکانی با ابراز بیاطلاعی از هرگونه ناراحتی اعلام کرد رفاقت بین بازیکنان پرسپولیس موج میزند، گفتگویی کوتاه با این دروازه بان ملی پوش انجام دادیم که در زیر می خوانید.
 برخوردی که با امید عالیشاه داشتی نزدیک بود به یک جنجال بزرگ تبدیل شود.
 اصلا برای من مهم نیست. هیچ توجهای به این حرفها و حاشیه ها نمیکنم. بگذارید هر کاری دوست دارند، انجام دهند. بعضیها را باید رها کرد تا به کارهای بیهوده خود ادامه دهند چون منافع این آدمها در ساختن خبرهای پوچ و بی پایه و اساس است. از یک یا چند جا منبع درآمدشان این است که بخواهند برای من حاشیه درست کنند. البته من از اینکه این همه دشمن دارم خوشحالم و به خودم میبالم چون تازه دارم به این مسئله پی میبرم که در حال پیشرفت هستم. اگر غیر از این بود، مطمئن باشید اینقدر در راه من سنگاندازی نمیکردند.
 خودت دلیل این اقدامات علیه خودت را چه میدانی؟
 من قبلا دوستانه با همه برخورد میکردم و آنها از این خصیصه اخلاقی من سوء استفاده کردند. از آنجایی که آدمی بودم که زیر بار حرف زور نمیرفتم، نمیتوانستم برخی ضعفهایی که در برخورد با دیگران داشتم را مدیریت کنم اما امروز آنقدر روی خودم کار کردهام که با برخی برخوردها به هم نریزم. هدفم این است که با این افراد به شیوه خودشان برخورد نکنم. آنها حرفهای باطل خود را بزنند و من با عملکردم درون زمین به آنها پاسخ شدیدی میدهم. انشاءالله که پرسپولیس روز به روز بیشتر پیشرفت کند و چشم دشمنانش کو ر شود.
 
مشکلت با مدیر برنامه های سابقت به کجا رسید؟

 این یک موضوع شخصی بین من و مدیر برنامه‌های سابقم بود که باید بگویم ما دو دوست هستیم که خودمان می‌دانیم چطور مشکلاتمان را حل کنیم. این مسئله یک سوء تفاهم بود که برطرف می‌شود و هیچ موضوع خاصی نیست. این مسائل شخصی است و من نمی‌خواهم این اتفاق‌ها به تیم منتقل شود و قصد حاشیه سازی برای تیمم را ندارم چرا که بازی مهمی در پیش داریم.

 هنوز هم فکر می کنی می توانید قهرمان شوید؟

 در حال حاضر هیچ تیمی نه از انتهای جدول و نه در صدر جدول نمی‌تواند مقابل تیم ما قد علم کند و تیم ما هر تیمی را شکست می‌دهد. ان‌شاءالله اگر کمی دقت کنیم، می‌توانیم تیم مدعی قهرمانی باشیم و در انتهای فصل به آنچه که استحقاقش را داریم یعنی کسب عنوان قهرمانی دست یابیم.
 
فکر میکنی چه عاملی باعث شده که پرسپولیس این فصل اینقدر متحد و یکدست شود؟

 در این 11 سالی که فوتبال را به صورت حرفهای انجام میدهم تا به حال در هیچ تیمی این چنین هماهنگی ندیدهام. خودم لذت میبرم وقتی میبینم بازیکنان امروز پرسپولیس این قدر با هم دوست هستند و از همدیگر حمایت میکنند. ما دعوا کردنمان هم از روی دوستی است. الان هیچ کدام از بازیکنان تیم برایشان فرقی نمیکند کدام بازیکن درون ترکیب اصلی قرار میگیرد. شرایطی را در پرسپولیس میبینم که همه دوست دارند بازی کنند اما وقتی بازی به آنها نمیرسد هم هیچوقت برای تیم حاشیه درست نمیکنند. این موضوع از شخصیت بالای سرمربی و کادرفنی تیم نشات میگیرد. شما نگاه کنید وقتی یک کادرفنی شخصیت خودش را به تیم خود منتقل میکند همه میدانند که یک روزی مزد زحماتشان را در این تیم میتوانند بگیرند. برانکو کاری کرده که امروز در پرسپولیس بازیکنی به میدان میرود که لیاقت پوشیدن پیراهن را دارد.

 اما با همه این احوال پرسپولیس خوب بازی می کند اما مشکل گلزنی دارد و مهاجمان نمی توانند موقعیت ها را به گل تبدیل کنند علت چیست؟
 این موضوع را از من می‌پرسید؟! می‌دانم که این مسئله توسط کادر فنی برطرف خواهد شد. پاسخگویی به این سؤال در حیطه وظایف من نیست. هر چند به عنوان یک پرسپولیسی و بازیکنی که در این تیم بازی می‌کند دوست ندارم این اتفاق بیفتد. این مشکل که ما نمی‌توانیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم، مربوط به امسال نیست چرا که سال گذشته هم با این مشکل روبرو بودیم البته مطمئن هستم که این موضوع توسط کادر فنی حل خواهد شد.

 الان دروازه‌بان تیم ملی هم هستی. درباره هدفی که در این تیم داری هم صحبت کن.

 به هر حال هر کسی در زندگی برای خودش هدفی دارد و هدف من هم این است که از الان به بعد تلاش می‌کنم تا به پیراهن شماره ۱ تیم ملی برسم و این هدف گذاری را انجام دادم تا در تیم ملی بازی کنم و مطمئن هستم که به این هدفم می‌رسم. من منتظر یک فرصت هستم و تشنه بازی کردنم و مطمئن باشید اگر در تیم ملی به من اعتماد شود و بازی کنم سالیان سال از این موقعیت استفاده خواهم کرد.

۱۳۹۴/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...