نسخه چاپی

شیعیان واشنگتن دی سی : علیه تروریسم وهابی متحد شوید

عکس خبري -شيعيان واشنگتن دي سي : عليه تروريسم وهابي متحد شويد

روزنامه آمریكایی «واشنگتن پست» در گزارشی به حضور پرشور شیعیان پایتخت آمریكا در مراسم اربعین و دیدگاه ضد وهابیت آن‌ها اشاره كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی به حضور پرشور شیعان شهر واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا در راهپیمایی به مناسبت اربعین امام حسین (ع) و نمایش انزجار از اعمال تروریستی و اقدامات داعش اشاره کرد.

به نوشته این روزنامه، صدها شیعه مقیم شهر واشنگتن دی سی مراسم سالیانه به مناسبت اربعین حسینی را یکشنبه (دیروز) مبدل به مراسم انزجار از اقدامات ضد تروریستی نمودند.

بر اساس این گزارش، مسیر این مراسم چند ساعته از منطقه «دوپانت سرکل» تا کاخ سفید بود و دریایی از شیعیان سیاه پوش اکثرا اهال واشنگتن دی‌سی در آن مشاهده شد . شیعیان حاضر با در دست داشتن پرچم‌های یادبود امام حسین(ع) و سینه زدن و بر سر کوبیدن عزاداری خود را برگزار کردند.

«زهرا» از بانوان محجبه حاضر در مراسم اربعین در پایتخت آمریکا گفت: «برخی مسلمانان می‌ترسیدند ولی اینک زمانی خوب برای بیرون آمدن و بیان همبستگی با مردمی است که به‌آن‌ها ظلم شده است. داعش‌‌ همانی است که امام حسین(ع) 1400 سال قبل با آن جنگید.»

در این گردهم آیی پوسترهایی با مضامینی چون «آمریکایی‌ها، بر علیه تروریسم وهابی متحد شوید»،در این گردهم‌آیی پوسترهایی با مضامینی چون «آمریکایی‌ها، بر علیه تروریسم وهابی متحد شوید» و «مسلمانان با داعش مخالفند» مشاهده شد. همچنین بسیاری از شعارها و علائم دست حاضرین در این مراسم دیدگاه‌هایشان مبنی بر این‌را نشان می‌داد که شیعیان، قربانیان داعش به ویژه وهابیون عربستان هستند.

این روزنامه در خاتمه این گزارش، به برپایی اجتماعاتی دیگر از مسلمانان در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا اشاره کرد.

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...