نسخه چاپی

نجات دو مادر باردار گرفتار در برف رزن

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رزن گفت: عوامل فوریت های پزشكی این شهرستان دو مادر باردار گرفتار در برف و سرما را نجات دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رزن گفت: عوامل فوریت های پزشکی این شهرستان دو مادر باردار گرفتار در برف و سرما را نجات دادند.

مهدی بکند افزود: ساعت سه و 20 دقیقه بامداد روز گذشته افراد حاضر در یکی از پایگاه های امداد جاده ای فوریتهای پزشکی برای امداد رسانی به مادر گرفتار در برف در یکی از دور افتاده ترین روستاهای بخش سردرود حضور یافتند.

وی اضافه کرد: با توجه به برودت هوا و ریزش شدید برف و کوهستانی بودن مسیر خودروی آمبولانس در یک محدوده شبیه دره گیر افتاده بود.

وی اظهار کرد: با توجه به گیر کردن خودرو و ناکارآمدی زنجیر و لاستیک یخ شکن برای ادامه مسیر، از سویی امدادگران نگران حال مادر باردار بوده و از سوی دیگر توان خارج شدن از این منطقه را نداشتند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رزن اظهار کرد: ترس از حمله گرگ و تاریکی هوا نیز بر استرس امدادگران فوریتهای پزشکی افزوده بود با این وجود تلاشها برای خارج کردن خودرو و ادامه مسیر ادامه داشت.

بکند اضافه کرد: دو نفر از اهالی روستا با دیدن چراغ گردان خودرو آمبولانس در محل حاضر شدند و با تراکتور قصد خارج کردن آمبولانس را داشتند که بعلت یخ زدن روغن تراکتور این اقدام بی نتیجه باقی می ماند.

وی اضافه کرد: بعد از ساعت ها تلاش امدادگران در نهایت خودرو را به نزدیکی روستا رسانده و مادر باردار را پس از بررسی علائم بالینی و اقدامات درمانی به بیمارستان رزن منتقل کردند.

نجات معجزه آسا

مدیر روابط عمومی فرمانداری رزن اظهار کرد: همچنین ساعت سه بامداد امروز گزارش مشابهی به سامانه 115 اطلاع داده شد که تیم امدادی با یکدستگاه آمبولانس به محل مورد گزارش عزیمت می کند.

بکند افزود: تیم امدادی پیش از حرکت یک ماما و تجهیزات کامل و مورد نیاز برای زایمان را در آمبولانس قرار داده و با وجود قابل تشخیص نبودن مسیر اصلی، حرکت به سمت روستا آغاز شد.

وی اظهار کرد: خانواده این مادر باردار را با استفاده از خودرو تا سه راهی قره بلاغ منتقل کرده و تحویل عوامل فوریتهای پزشکی می دهند که اقدامات درمانی بر روی این مادر صورت می گیرد.
مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان رزن اضافه کرد: خودروی آمبولانس هنگام عزیمت به بیمارستان به علت کولاک و مشخص نبودن مسیر چند بار از جاده اصلی خارج شد که توسط خودروی همراه بیمار دوباره به مسیر اصلی بازگردانده می شود.

بکند گفت: پیش از رسیدن به بیمارستان هماهنگی های لازم با مرکز درمانی صورت گرفت و ساعت پنج و 22 دقیقه بامداد امروز دوشنبه بعد از یک عمل سزارین کودک سالم به دنیا آمد و حال عمومی مادر نیز مطلوب گزارش شده است.

ریزش برف از بامداد روز یکشنبه هفته جاری موجب مسدود شدن برخی مسیرهای اصلی و فرعی شده بود و در 24 ساعت گذشته شاهد اسکان 22 هزار مسافر در پایگاههای امداد جاده ای این استان بوده ایم.

طبق اعلام مرکز هواشناسی هوای همدان با پایان یافتن ریزش برف در ظهر امروز دوشنبه، دمای هوا تا پایان هفته جاری به شدت کاهش یافته و موجی از سرما در راه است.

شدت سرما مدارس همدان را در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل کرد و دانشجویان نیز با دو ساعت تاخیر در کلاس درس حاضر شدند.

همچنین به علت برودت هوا و لغزنده شدن سطح معابر کارمندان ادارات و نهادهای دولتی و دانشگاههای همدان فردا سه شنبه با دو ساعت تاخیر در محل کار حاضر می شوند.

۱۳۹۴/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...