نسخه چاپی

گنج پنهانی به نام "فاضلاب"

وزیر نیرو گفت: در واقع فاضلاب گنجی پنهان برای تأمین آب مصرفی در بسیاری از بخش ها است كه نیازی به تصفیه با اندازه استانداردهای شرب ندارند.

به گزارش نما؛ حمید چیت چیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته یکی از منابع اصلی در تأمین آب مصرفی، همان آبِ مصرف شده است.

وی افزود: همانطور که در طبیعت آب به طور مداوم در حال تبدیل به حالتی از حالت دیگر و در یک چرخه‌ی پیوسته است، از همین رویکرد طبیعت می توان درس گرفت و با ایجاد چرخه آب، به جای رهاسازی پساب های تصفیه شده‌ی تصفیه خانه های فاضلاب در رودخانه ها، و به جای رهاسازی آب مصرف شده در بخش صنایع و استفاده مجدد از آب تازه در روند تولید، می توان با بازچرخانی آب، در بخش های مناسب از آن استفاده کرد.

وزیر نیرو تصریح کرد: بخش اعظمی از فاضلاب، آب است و می توان با تصفیه آن، استفاده مجدد از آن را در دستور کار قرار داد.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه "بازچرخانی آب در صنعت و استفاده بیشتر از پساب تصفیه شده‌ی تصفیه خانه های شهری فاضلاب برای کشاورزی و آبیاری فضای سبز شهری در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد"، گفت: در واقع فاضلاب گنجی پنهان برای تأمین آب مصرفی در بسیاری از بخش ها است که نیازی به تصفیه با اندازه استانداردهای شرب ندارند.

وی با بیان اینکه "پساب تصفیه شده فاضلاب را به عنوان منبعی برای تغذیه مصنوعی آبخوانها در دشت های کشور استفاده می کنیم"، افزود:‌ بازچرخانی پساب در صنعت و افزایش استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب را در جلساتی با نهادهای مختلفی چون شهرداری ها، استانداری ها، وزارت جهادکشاورزی، سازمان میحط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... پیگیری می کنیم.

۱۳۹۴/۹/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...