نسخه چاپی

هراس آمریكا از كشف شبح توسط روسیه

"جاخار ماتیسیك" مربی خلبانان نیروی هوایی امریكا گفت: سیستم های جنگی روسیه در سوریه ممكن است اطلاعات محرمانه درباره تكنولوژی و تاكتیك های هواپیماهای امریكا در عملیاتشان بر فراز این كشور را به دست آورده باشد.

به گزارش نما به نقل از العالم، مربی خلبانان نیروی هوایی امریکا روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه اینترنتی "دیفنس وان" درباره استقرار ناو موسوم به "مسکو" مجهز به سیستم ضد هوایی اس 300 در نزدیکی ساحل لاذقیه و همچنین سیستم موشکی "اس 400" در فرودگاه نظامی حمیمیم -که جزو بهترین سیستم های جهان و قادر به سرنگون سازی انواع هواپیماها حتی هواپیماهای رادارگریز "اف 22" است- هشدار داد.

به نوشته پایگاه روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری روسی "نوفوستی" این خلبان امریکایی همچنین تصریح کرد: بعید نیست نظامیان روسی به جنگنده نسل پنجم اف 22 (رپتور- شبح) که در مرحله کنونی در عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت دارد، عنایت داشته باشند.

ماتیسیک همچنین هشدار داد: فرماندهی نظامی امریکا باید به طور جدی به استفاده از این جنگنده در عملیات سوریه، پایان دهد. زیرا ادامه عملیات جنگنده مزبور، این امکان را به دستگاه اطلاعات روسیه می دهد تا درباره آن، اطلاعات جمع آوری و در نتیجه درباره استراتژی نظامی و تاکتیک های خود در سوریه بازنگری کند.

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...