نسخه چاپی

پزشكان از پزشك نماها اعلام برائت كنند

حتم دارم خبر «دستور باز كردن بخیه صورت یك كودك در بیمارستان دولتی آیت‌الله اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر به دلیل مشكل مالی» را شنیده یا خوانده‌اید، خبری كه همه ما را متاثر و ناراحت كرد.

به گزارش نما؛ وحید کیهانی در یادداشتی به فارس، نوشت: کودکی چهارساله را به خاطر جراحت چانه به این بیمارستان رسانده و پس از بخیه زخم وی، با اطلاع از عدم توان مالی خانواده این کودک، در اوج ناباوری دستور باز کردن بخیه صادر و کودک را به حال خود رها می‌سازند...

جالب است که در اوایل سال جاری رئیس سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای بلندبالا با لحنی تند به رئیس سازمان صداوسیما متذکر می‌شود که با پخش سریال در حاشیه اعتماد جامعه به پزشکان تحت‌الشعاع قرارگرفته و فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر اینکه ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند... نادیده گرفته‌شده است و پس از آن با مورد اعتراض قرار دادن این برنامه طنز و محتوای آن توسط جامعه پزشکان کشور، مدتی توجه همگان را به خود جلب کرده بودند.

اکنون جای این سؤال است که رئیس سازمان نظام پزشکی با توجه به نشر وسیع این خبر خجالت‌آور و ننگینِ باز کردن بخیه چانه کودک چهارساله به خاطر عدم توانائی مالی که خود مغایر با منشور اخلاقی پزشکی است در کل کشور و نیز اظهار تأسف وزیر بهداشت دولت، چرا نامه‌ای بلندبالا صادر نمی‌کند؟!

چرا در مقام مدعی‌العموم شخصاً به این عمل غیر اخلاقی که توسط یک پزشک بی‌مسئولیت در بیمارستانی دولتی و نیز پیش‌خدمتی که نام مقدس پرستار را خدشه‌دار کرده است صورت پذیرفته رسیدگی نمی‌کند؟ و از این فاجعه انسانی عذرخواه عموم مردم متأثر و ناراحت نمی‌شود؟

پزشکان معترض به یک برنامه طنز که واقعیات برخی پزشک نماها را عنوان و در طول شبانه‌روز برای دقایقی چشمان مردم را به دیدن با اشتیاق تلویزیون میهمان می‌کرد، چرا اعلام برائت از پزشک نماها نمی‌کنند؟

رئیس سازمان نظام پزشکی طوری از پزشکان سخن گفته است که گویا ایشان خالصاً لوجه الله اقدام به درمان بیماران کرده و از احدی هیچ دستمزدی دریافت نمی‌کنند...

این مرقومه را نه به خاطر خدای‌ناکرده توهین به جامعه پزشکان، بلکه بر اساس اشاره رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه خود به این موضوع که:

پیامبر اکرم (ص) ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانسته‌اند، نوشته شد که:

اگر بی‌عدالتی در برنامه‌ای طنز که مسلماً فقط برای خنداندن مردم تهیه و پخش‌شده است برای شما دردآور است، آگاه باشید که این واقعیت برای طبیبان ایران اسلامی مایه تاسف است...

با خود فکر کنیم روزی این کودک از مادر خود به خاطر زخم صورتش سؤال خواهد کرد؛ مادر چه جوابی خواهد داد؟ اگر واقعیت را بگوید چه خواهد شد؟

والسلام

۱۳۹۴/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...