نسخه چاپی

آیت‌الله لاریجانی: برخی‌ به دنبال فشار به شورای نگهبان هستند

عکس خبري -آيت‌الله لاريجاني: برخي‌ به دنبال فشار به شوراي نگهبان هستند

نایب‌رئیس كمیسیون عمران مجلس اعلام كرد در نشست با آیت‌الله آملی لاریجانی، وی گفته است برخی‌ به دنبال فشار به شورای نگهبان هستند.

به گزارش نما، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس با رئیس قوه قضاییه گفت: رئیس دستگاه قضا در این جلسه ارزیابی مثبتی از عملکرد مجلس داشت و عنوان کرد که عملکرد مجلس نهم هم در حوزه تقنین و هم در حوزه نظارت مثبت می‌دانم.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه در این دیدار بر همدلی و نزدیک شدن دو قوه به یکدیگر تاکید کرد و گفت، دو قوه مقننه و قضاییه اگرچه استقلال دارند اما نباید جزیره‌ای عمل کنند و باید در کنار هم و با هم کار کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: آیت‌الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد برخی از جریانات به دنبال این هستند که به شورای نگهبان برای تائید کاندیداهایشان فشار بیاورند و می‌گویند ما آنقدر کاندیدا به شورای نگهبان معرفی می‌کنیم که شورای نگهبان ناچار به تائید تعدادی از این افراد شود که این رویه، رویه صحیحی نیست.

رضایی خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه گفت که اعضای شورای نگهبان افرادی مسلط به مسائل شرعی و حقوقی هستند و اگر کسی شرایط احراز را داشته باشد وی را تائید می‌کنند و ما نباید شورای نگهبان را از نظر سیاسی تحت فشار قرار دهیم و اجازه دهیم کار خود را انجام دهد، مجلس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و کسانی که می‌خواهند به مجلس راه پیدا کنند باید افرادی باشند که از شاخصه‌های سلامت فردی و فکری برخوردار باشند.

وی گفت: در این دیدار قوه قضاییه درخواست داشت تا در اعتبارات پروژه‌های عمرانی قوه قضاییه در بودجه سال 95 و برنامه ششم مساعدت‌هایی را با این قوه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: در این جلسه این تقاضا از سوی نمایندگان مطرح شد که سازمان ثبت اسناد که پیش از این تنها برای زمین‌های کشاورزی بالای 5 هکتار سند صادر می‌کرد برای زمین‌های کشاورزی با متراژ کمتر نیز سند صادر کند تا مشکل مردم مرتفع شود.

رضایی در پایان گفت: همچنین تقاضایی از سوی نمایندگان مطرح شد که همکاری مناسبی میان دو قوه در راستای پروژه‌های نظارتی در بحث طرح‌های عمرانی در مجلس وجود داشته باشد.

۱۳۹۴/۹/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...