نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه ۱۸ آذرماه

کیهان
فرصت طلبان و عافیت‌طلبان در فهرست‌ اصلاح‌طلبان جا رزرو کرده‌اند
عضو مستعفی حزب منحله مشارکت می‌گوید برخی افراد فرصت‌طلب و عافیت‌طلب خود را در زمره اصلاح‌طلب جا می‌زنند و برای نامزدی انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان جا رزرو کرده‌اند.
عباس عبدی این تحلیل را در نشریه صدا وابسته به کرباسچی و قوچانی (دبیرکل و معاون کمیته سیاسی کارگزاران) منتشر کرده و کارگزاران حزب متهم به فرصت‌طلبی است. عبدی در این تحلیل نوشت: یکی از مشکلات اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی این است که حداقل ۶ سال و حداکثر از ۱۰ سال پیش به این سو، فعالیت سیاسی منسجم و سازماندهی شده در انتخابات مجلس نداشته‌اند و حضورشان در مجالس هفتم و هشتم به نسبت کم‌رنگ و نصفه و نیمه بود، و در مجلس نهم نیز غایب بودند. صرف وجود چنین شکافی در کنش سیاسی تشکیلاتی موجب بروز نارسایی‌های سازمانی خواهد شد. در سال ۱۳۹۲ نیز فرصت کافی برای تجدید این حضور پیدا نکردند.
بخش اصلی نیروهای برنامه‌ریز و کنشگران پرتجربه آنان در جریان اتفاقات سال ۱۳۸۸ به نحوی زخمی شدند، بسیاری دادگاهی شده و به زندان رفتند و بیشترشان نیز از ترکش‌های آن رویداد آسیب دیده‌اند، در نتیجه خواسته یا ناخواسته به کنار و حاشیه رفته‌اند و اگر هم قصد فعالیتی داشته باشند، معلوم نیست که با چه واکنشی مواجه خواهند شد. نمونه آن اتفاقات ورامین و یاسوج و اتفاقات محتمل بعدی است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بخشی از نیروهای نزدیک به اصلاح‌طلبان عضو گروه‌های منتسب به آنها بودند، ولی بسیاری نیز هستند که یا عضو نبودند و یا محافظه‌کار و به تعبیری فرصت‌طلب یا عافیت‌طلب هم بودند، و عدم همراهی آنان با رویدادهای سال ۱۳۸۸، بیش از آنکه ناشی از مخالفت آنان از منظر سیاسی باشد، به دلیل عافیت طلبی آنان بود، این افراد که سابقه‌های اجرایی و حتی سیاسی هم دارند، بیش از سایرین فرصت و آمادگی و زمینه و علاقه دارند که در انتخابات پیش رو نامزد اصلاح‌طلبان شوند. نامزدهایی که چندان مورد پسند اصلاح‌طلبان نخواهند بود.
وی درباره نامزد اصلاح‌طلبان در حوزه‌هایی که یک نماینده دارند، نوشت: اصلاح‌طلبان اصراری نداشته باشند که لزوما به یک نفر واحد برسند این کار در عمل شدنی نیست و عوارض قطعی کوشش برای تحقق آن بیشتر از منافع احتمالی آن است. باید این امکان را فراهم کرد که در مرحله اول انتخابات، هر نیرویی که می‌تواند، وارد میدان شود. چنین روندی به طور قطع عوارضی دارد، ولی منافع آن بیشتر از عوارض آن تلقی می‌شود. البته در مرحله دوم انتخابات می‌توان از نامزد ارجح باقیمانده حمایت کرد.
وی با تأکید بر معرفی افراد مقبول به جای سیاسی نوشت: در حوزه‌هایی که تعداد نمایندگان بیشتر است، مثل تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، کرمان و ارومیه باید کوشید تا از افرادی حمایت کرد که به لحاظ عمومی تا حدی شناخته شده هستند، یا سابقه خوبی دارند، حتی اگر سابقه سیاسی به معنای مورد نظر را نداشته باشند. حضور این افراد در لیست‌های انتخاباتی از یک سو می‌تواند از مشکلات احتمالی در رد صلاحیت‌ها و حساسیت انتخاباتی نیز بکاهد، و از سوی دیگر مانع از حضور نیروهای عافیت‌طلب و فرصت‌طلب خواهد شد.
البته اجرای این ایده تا حدی با موانع کنشگرانی مواجه خواهد شد که پیشاپیش یکی از ردیف‌های لیست اصلاح‌طلبان را رزرو کرده‌اند!



شما دیگه رئیس‌ دولتید دکتر نه نامزد انتخابات


اظهارات رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف با واکنش قابل تأمل از سوی مخاطبان سایت‌های حامی دولت مواجه شد.
آقای روحانی که به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه شریف رفته بود، ضمن یاد شهدایی که دانشگاه را متحول کرده‌اند از بازرگان (رئیس گروهک نهضت آزادی) در کنار بهشتی و مفتح و طالقانی و شریعتی یاد کرد و درود و سلام فرستاد. این در حالی است که حضرت امام خمینی(ره) ۳۰ بهمن ۱۳۶۶ در پاسخ به نامه وزیر کشور وقت، نهضت‌ آزادی را «طرفدار وابستگی جدی کشور به آمریکا که در این‌باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده» توصیف کرده و تصریح نمودند اگر آنها در دولت موقت بر سر کار باقی مانده بودند، «ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی ‌می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد... ضرر آنها به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن‌کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین - این فرزندان عزیز مهندس بازرگان - بیشتر و بالاتر است... نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آن‌ها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.»
روحانی در مراسم روز دانشجو همچنین سخنانی از این دست عنوان کرد؛ قدرت باید نقد شود البته شاید نقد برخی قوا و نهادها سخت و مشکل باشد و فعلا نقد را از دولت و رئیس‌جمهور شروع کنید... مردم در انتخابات ۹۲ مسئله هسته‌ای را به بحث گذاشتند و در مورد هسته‌ای هم رأی دادند... بعضی فکر می‌کنند این دولت دولت لبخند، گفت‌وگو و مذاکره است و دنبال تقویت بنیه نظامی نیست اما دولت در طول ۲ سال گذشته به اندازه ۱۰ سال در حوزه دفاعی کار کرده است... امروز تورم دارد تک رقمی می‌شود که در روستاها تک رقمی شده است... فضای امنیتی را در دانشگاه نمی‌پسندم. ما فضای امن می‌خواهیم نه امنیتی... ما در شرایط بعد از برجام و تحول اقتصادی هستیم... همه باید تلاش کنیم تا حماسه سال ۹۲ را در انتخابات ۹۴ تکرار کنیم... ممکن است آمار رشد اقتصادی امسال پایین باشد اما مثبت خواهد بود.
در واکنش به این اظهارات که در فضایی جنجالی عنوان شد، مخاطبان و کاربران برخی سایت‌های حامی دولت دیدگاه‌های جالب توجهی را مطرح کردند. از جمله در کامنت‌های سایت «انتخاب» آمده است:
- همش سیاست. کمی هم در مورد اشتغال صحبت می‌کردید. هر سال یک میلیون نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند دریغ از ایجاد یک شغل. یعنی هر سال یک میلیون بیکار به ۱۱ میلیون بیکاران تحصیل‌کرده افزوده می‌شود.
- دکتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد
- خیلی دوست داریم خیلی چاکریم خیلی نوکریم نفس مبارکت همیشه گرم
- ای بابا... از این حرفا زیاده... بس کنید شعار دادن رو... تا کی میخایید با دانشجو بازی کنید...
- نه بابا! «باید تلاش کنیم حماسه سال ۹۲ را در ۹۴ تکرار کنیم.» جناب آقای حسن روحانی، اولین رئیس‌جمهور چهارساله ایران.
- دولت شعار!
- آقای روحانی هر سال همین حرفا رو می‌زنی، پس کو عمل؟
- گفته‌های دکتر روحانی خیلی عالیه
- بله خیلی عالیه
- رفتی تو سه سال و بیکاری! گرونی برقراره! و...
- از اقتصاد چه خبر؟ درد مردم این است جناب دکتر.
- امید ما به دکتر روحانی است.
- درود بر شما باید به مردم بها داد.
- آفرین ممنونتیم آقای روحانی.
- برنامه اقتصادی برای حل مشکلات مردم ارایه بدهید.
- از جیب مردم بیچاره انبار خودروهای بی‌کیفیت را خالی کردید.
همچنین مخاطبان در کامنت‌های سایت فرارو نوشته‌اند:
- حرف‌هایی که دیگه بوی کهنگی‌شون بدجوری مشام رو آزار می‌ده. نقدکنیم. باشه. وقتی نقد کردیم چه خاکی به سرمون بریزیم. کجا فرار کنیم؟!
- فقط شعااااااارررر
- حرف تراپی
- آقای روحانی گفت دانشگاه ۹۲ با دانشگاه ۹۴ زمین تا آسمون فرق داره! در چه چیزی زمین تا آسمون فرق داره؟! در انتقاد سازنده از دولت؟ در پژوهش و تولید علم؟ در کمک دانشگاه به صنعت؟ در اقتصاد مقاومتی؟ یا در فعالیت‌های سیاسی و جناحی، در سر دادن شعارهای احساسی جناحی، در متینگ‌ها و گردهمایی‌های سیاسی، یا به راه انداختن اردوهای دانشجویی و کنسرت‌ها در دانشگاه.
- حرف درست به شرطی که اگه نقد کرد و مخالف نظرت حرفی زد با فحش و بهتان دلواپس و... نزنی تو دهنش. در همیشه رو یه پاشنه نمی‌چرخه.
- اگرچه آقای روحانی این موضوع را انکار کرد، اما به نظر من لبخند و برخورد مهربانانه این دولت در مقابل قدرت‌های غربی و همسایگان وابسته به غرب، خیلی زیاد است؛ این اعتدال نیست.
- به‌به چه‌چه! همه
- فقط حرفففففف
- پس چرا منتقدین را به جهنم حواله دادی؟
- روحانی متشکریم
- باید می‌نوشتی موچکریم تا حسابی بنفش باشه.
- عجیب است که می‌توانید میلیاردها میلیارد تومان به خودروسازها کمک کنید اما مسکن مهر را به امان خدا رها کرده‌اید و می‌خواهید با وام ۱۰۰ میلیونی (!) مردم را خانه‌دار کنید. از بورس هم که هیچی نگوییم بهتر است. سهامدارانی که به شما اعتماد کردند و سرمایه‌شان را به بورس آوردند به خاک سیاه نشسته‌اند. شما از کدام مهار تورم صحبت می‌کنید. روی کاغذ و در خیالات مشاوران اقتصادی شما تورم به زیر ۱۰ درصد می‌رسد اما همین امسال اجاره خانه‌ها نزدیک به ۴۰ درصد رشد داشت.
- داستان دو مرغابی و یک لاک‌پشت هم زیباست.
- آقای روحانی... نظر شما در مورد بورس چی هستش؟؟ تا چه زمانی باید سرمایه‌هامون کوچک کوچک و کوچکتر و به سمت نابودی بره؟؟؟؟
- برای نابود کردن بازار سرمایه، دولت تدبیر و امید کاری نمونده که نکرده باشه!!
- به نظر می‌رسید که یک کاندیدای انتخابات داشت صحبت می‌کرد تا رئیس یک دولت
- من یکی که پشیمونم از رای دادن به شما...شعار و زیبا سخن گفتن دردی از کسی دوا نمی‌کند...!! هر حرفی می‌زنی بهش عمل کن
- زنده ‌باد روحانی و ظریف شجاع
- آقای روحانی این صحبت‌های شما رو باور کنیم یا اون حرف‌های زیبایی که نصیب منتقدان‌تون می‌کردین؟؟؟!!!!!
- دو صد گفته چون نیم ‌کردار نیست
- من از روحانی راضی هستم اسفندماه هم برای ادامه کار رای خواهم داد
- خلاصه اینکه حسن آقا دست بجنبون. اگر تا اسفند یه آس ‌رو ‌نکنی مجلس رو باختی! بجنب مرد دیر شد!



مرزبندی جعلی با اصولگرایان ائتلاف با اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها!


نایب رئیس فراکسیون رهروان از ائتلاف با برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات خبر داد.
بهروز نعمتی در مصاحبه با مجله مثلث درباره نقش لاریجانی در حزب در شرف تاسیس رهروان گفت: فکر می‌کنم آقای دکتر لاریجانی و تعداد دیگری از بزرگان به عنوان امنای این مجموعه در واقع کار کوچینگ و هدایتگری را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه ممکن است کسانی از اعضای دولت در هیئت امنای حزب مذکور حضور داشته باشند، درباره همسویی یا استقلال از دولت گفت: کشور و نظام به این نتیجه رسیده که معتدل باید برخورد کرد حالا می‌خواهد تایید رویکرد دولت باشد چه بهتر، می‌خواهد کمک به رویکرد دولت باشد خیلی بهتر؛ چه ایرادی دارد؟ الان در مسائل اقتصادی یک نگاهی را دولت دارد پیگیری می‌کند که نگاه عاقلانه‌ای است. چرا کمک نکنیم؟ چرا حتما باید منتقد باشیم؟ در بحث‌های سیاسی هم به همین صورت است.
این نماینده حامی دولت از یک سو تصریح کرد وجه اشتراکی میان حزب مورد اشاره با جبهه پایداری و ایثارگران و رهپویان وجود ندارد و از طرف دیگر از ائتلاف با اصلاح‌طلبان خبر داد.
وی در پاسخ این سوال که «با اصلاح‌طلبان چه طور، آیا آنها را هم در (فهرست انتخاباتی) در نظر می‌گیرید؟ مثلا آقایان تابش و تاجگردون که عضو فراکسیون رهروان مجلس هستند یا با این مجموعه همراهی و همکاری دارند.» اظهار داشت: آقای تاجگردون و خیلی از دوستان ما چهارسال با هم در مجلس نهم بودیم. (یعنی رهروان نام و عنوان خودش را در اختیار اصلاح‌طلبانی همچون آقای تاجگردون و محجوب می‌گذارد که با چنین عنوانی نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند؟) بله. آقایان تاجگردون و محجوب چه ایرادی دارد که مورد حمایت رهروان قرار گیرند.
مهم این است که این افراد رویکرد اعتدالی دارند و دلسوز نظام هستند و در چارچوب قانون اساسی حرکت می‌کنند و فکر می‌کنم این اتفاق باید بیفتد.
نعمتی همچنین می‌گوید از کجا معلوم که دو سوم صندلی‌های مجلس آینده از آن مجموعه رهروان نباشد.



هافینگتون‌پست: غرب پذیرفته که ایران نقش‌آفرین بلامنازع منطقه است


«ایران خود را به عنوان نقش‌آفرین بلامنازع در منطقه معرفی کرده و غرب چاره‌ای جز چشم بستن به سیاست منطقه‌ای ایران ندارد.»
روزنامه آمریکایی‌ هافینگتون‌پست در گزارشی نوشت: پس از امضای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه ۵+۱ تغییری مهم و اساسی در سیاست ایران رخ داد که بیانگر ظهور امپراطوری نظامی ایران در سراسر منطقه، سیاست خارجی تهاجمی‌تر و تاکید مجدد بر برتری منطقه‌ای ایران است.
این روزنامه می‌نویسد: سپاه ‌پاسداران با داشتن بیش از یکصدهزار نیرو، نیروهای بسیج را هم که بیش از ۳۵۰ هزار عضو فعال و ذخیره دارد، مدیریت می‌کند. در این حال سپاه قدس، مسئول مأموریت‌های برون‌مرزی است و هم‌اکنون در سوریه به ایفای نقش موثر می‌پردازد. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس چندی پیش با پوتین در مسکو دیدار کرد و همین امر موجب ایفای نقش روسیه در جنگ سوریه شد. ایران قبل از ظهور داعش، نقش کمتری در سوریه داشت، اما پس از ظهور داعش و امضای توافق هسته‌ای، سیاست ایران تغییر کرد. اکنون جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای تأکید بر برتری منطقه‌ای خود استفاده می‌کند.
این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: ایران به واسطه جنگ سوریه خود را به عنوان نقش‌آفرین بلامنازع منطقه‌ای و حاضر در جنگ با گروه‌های تندرو، به غرب معرفی کرده و غرب چاره‌ای جز بستن چشم‌هایش به روی سیاست منطقه‌ای مداخله‌جویانه ایران ندارد. این احتمال که شاهد تغییر سیاست ایران در حمایت از بشار اسد باشیم، بسیار ناچیز است.
**************
قدس
کشف بزرگ‌ترین انبار تسلیحات آمریکایی داعش در عراق

تابناک: رزمندگان سازمان بسیج مردمی عراق در جریان عملیاتی در شهر فلوجه در استان الانبار، به بزرگ‌ترین انبار تجهیزات نظامی آمریکایی که توسط تروریست‌های داعش استفاده می‌شد، دست یافتند.



واکنش محسن رضایی به ماجرای کودک اصفهانی

خبر آنلاین: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرامش درباره ماجرای کودک اصفهانی نوشت: کشیدن بخیه از گلوی یک کودک چهارساله به دلیل نداشتن پول و یا سوختن دانش آموزان در کلاس به دلیل آتش بخاری، جنایات بزرگ و نابخشودنی است.



«پی ام دی» بسته نمی شود

جهان: حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان با عنوان «امتیاز نقد و حلوای نسیه» درباره پرونده «پی ام دی» نوشت: خبر موثق دارم که این پرونده بسته نمی شود.



رزمایش روسیه در خزر

فارس: وزارت دفاع روسیه از انجام رزمایش کشتی‌های موشک انداز نیروی دریایی این کشور در دریای خزر خبر داد.



طرح جدید ضد ایرانی آمریکا

ایسنا: کاخ سفید و رهبران کنگره در حال توافق بر سر طرحی قانونی، به اصطلاح برای «مبارزه با تروریسم» هستند که محدودیت‌های تازه‌ای علیه کسانی وضع می‌کند که بتازگی به یکی از چهار کشور ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند.



آل خلیفه میزبان مراسم عید خاخام‌های صهیونیستی

فارس: همزمان با عید صهیونیستی حانوکاه، خانواده سلطنتی بحرین میزبان شماری از خاخام های سرشناس صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین بود. چند پایگاه صهیونیستی با انتشار تصاویری از حضور خاخام های صهیونیست از جمله «موشه لاوین» خاخام سرشناس صهیونیست در منامه پایتخت بحرین تأکید کردند.



کشف جعبه سیاه جنگنده روسی سوخو۲۴

باشگاه خبرنگاران: فعالان روزنامه «آنا نیوز» با انتشار نواری ویدیویی اعلام کردند که یکی از جعبه‌های سیاه جنگنده روسی که ترکیه آن را بر فراز سوریه سرنگون کرد، پیدا شده است.

********************
ویژه های خراسان
هشدار درباره دور زدن مالیات در مزایده های دولتی
بر اساس نامه یک نهاد نظارتی به تعدادی از مسئولان اجرایی، تاکید شده است که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالا شامل انتقال کالا از طریق هر نوع معامله است و لذا بر این اساس، برای هیچ کدام از اشخاص اعم از دولتی یا خصوصی، معافیتی وجود نداشته و به همین خاطر دستگاه های دولتی نیز باید پس از انجام مزایده های خود در بخش هایی چون نقل و انتقال خودرو، نسبت به احتساب این مالیات مهم اقدام کنند چراکه هرگونه توافق مغایر با این قانون، فاقد وجاهت قانونی و موجب پیگرد خواهد بود.
ذره بین جدید دولت روی هویت ارباب رجوع
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول اجرایی به تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی که امور خدماتی و عمومی به مردم ارائه می کنند، تاکید شده است که با توجه به ضرورت پیشگیری از وقوع انواع جعل و تبعات اداری و قضایی این قبیل تخلفات، مقامات مسئول باید ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه مدارک و خدمات به متقاضیان، موضوع تعیین هویت واقعی مراجعان با دقت خاصی صورت گرفته و مشخصات افراد با اطلاعات موجود در سامانه ثبت احوال تطبیق داده شود.
*****************************
جام جم
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی عین اسلام است و محدود به جغرافیای خاصی نیست.

به گزارش فارس، سردار علی فدوی در مراسم یادبود شهدای حرم در استان فارس، افزود: به‌رغم این‌که دشمنی آمریکا و جهان استکبار یک لحظه هم فروکش نکرده است اما همچنان انقلاب اسلامی قوت و قدرت بیشتری گرفته و امروز تفکر انقلاب اسلامی است که در جای جای جهان در مقابل استکبار ایستاده و با آن مقابله می‌کند.

فدوی گفت: قوت و اقتدار انقلاب اسلامی به دلیل اتصال آن به قدرت لایزال خداوند است و این همان چیزی است که در انقلاب اتفاق افتاد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: از آنجا که تکلیف ملت مواظبت از انقلاب اسلامی است، باید کسی را انتخاب کنند که به طور کامل در شأن انقلاب باشد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص برگزاری رزمایش‌های ارتش گفت: پایان این ماه یا ماه آینده یک رزمایش ضدتروریستی و رهایی گروگان را خواهیم داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر احمدرضا پوردستان افزود: این رزمایش مرتبط با تهدیدهای داعش و هر گروهک تروریستی دیگری است که بخواهد در مرزهای ما یا در داخل کشور اخلال ایجاد کند. فرمانده نزاجا تصریح کرد: داعش و هر گروهک تروریستی در حدی نیست که ما بخواهیم عمده برنامه‌هایمان را روی آن صرف کنیم اما ان‌شاءالله رزمایشی مرتبط با این موضوع در مناطق اطراف تهران برگزار خواهیم کرد. امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری ایران و روسیه و خرید تجهیزات از این کشور نیز گفت: ما در حوزه‌های دفاعی و ارتقای توان نظامی کاری به برجام و غیربرجام نداریم و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. هر چند خط قرمزهایمان در زمینه سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی را مورد توجه قرار داده و خواهیم داد. پوردستان تصریح کرد: روابط ما با روسیه در زمینه برقراری تجهیزات برقرار است و بر این اساس خرید تانک تی‌۹۰ را در دستور کار داریم و ان‌شاءالله کارشناسان ما نیز به این کشور سفر خواهند کرد و قراردادهای مربوط هم منعقد خواهد شد اما تاکنون قراردادی به امضا نرسیده است.
سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، با اشاره به خبرهای منتشر شده مبنی بر حضور وی در دادگاه ویژه روحانیت تصریح کرد: من امروز در دادگاه ویژه حضور پیدا نکردم و هیچ دعوتی از بنده نشد و کتبا هم احضار نشدم.

دعایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود:‌ من نیز شنیده‌ام که دادگاه ویژه رسانه، به دادگاه روحانیت نامه‌ای داده است اما بنده هیچ چیزی دریافت نکرده‌ام. البته من با دوستان دادگاه ویژه روحانیت مانوس هستم و آشنایی دارم. دعایی با تاکید بر این که «مشی روزنامه اطلاعات در مورد انتشار اخبار آقای خاتمی همان مشی قبلی است» گفت: ما اخبار معمول ایشان را در روزنامه اطلاعات منتشر می‌کنیم و همچنان مثل گذشته عمل خواهیم کرد.

پیش از این خبرگزاری فارس نوشته بود:به دنبال اقدام روزنامه اطلاعات در انتشار مصاحبه و تصویری از رئیس دولت اصلاحات، براساس اطلاعات به دست آمده، سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات روز سه‌شنبه به دادگاه ویژه روحانیت خواسته شده و پس از تحقیق از ایشان، تعهدی مبنی بر تکرار نشدن تخلف گرفته شده است.

کاخ سفید و رهبران کنگره در حال توافق بر سر طرحی قانونی، به اصطلاح برای «مبارزه با تروریسم» هستند که محدودیت‌های تازه‌ای علیه کسانی وضع می‌کند که به‌تازگی به یکی از چهار کشور ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند.

به گزارش فارس، مطابق گزارش روزنامه آمریکایی لس‌آنجس‌تایمز، طرح مجلس نمایندگان در این زمینه بعد از گفت‌وگوهای مخفیانه میان مقامات کاخ سفید و رهبران کنگره تهیه شده است. شهروندان ۳۸ کشور دوست آمریکا که مطابق قوانین این کشور درحال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف ۹۰ روز می‌توانستند وارد خاک آمریکا ‌شوند، در صورتی که از سال ۲۰۱۱ به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، باید مورد بررسی قرار گیرند. قوانین جدید آمریکا در زمینه روادید، از تمامی این ۳۸ کشور می‌خواهد اطلاعات مربوط به مسافران به خاک آمریکا را در اختیار کاخ سفید قرار دهند و کشورهایی که از همکاری در این زمینه کوتاهی کنند، از برنامه سفر بدون روادید به آمریکا اخراج خواهند شد. مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز درباره این طرح رأی‌گیری کند.

۱۳۹۴/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...