نسخه چاپی

حمله طالبان به فرودگاه قندهار

در حمله طالبان به مجتمع فرودگاهی شهر قندهار 8 تن كشته شدند این حمله همزمان با آغاز كنفرانس منطقه‌ای در پاكستان با هدف احیای مذاكرات صلح با طالبان، انجام شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یکی از سخنگویان والی هندهار گفت: شبه نظامیان طالبان واحدهای مسکونی که کارمندان دولت در آن ساکن هستند و پایگاه‌های نظامی مشترک افغانستان، ‌ ناتو در این فرودگاه را هدف گرفتند.

وی افزود: چندین شبه نظامی قصد داشتند از گیت اولیه این مجتمع فرودگاهی عبور کنند. آنها در مدرسه‌ای در داخل این مجتمع سنگر گرفتند.

ساکنین محلی که به آنها گفته شده در خانه‌های خود پناه بگیرند انفجارهای پرسر و صدا و صدای رگبار تیراندازی را گزارش دادند.

در همین حال محمد محسن سلطانی، سخنگوی ارتش در قندهار گفت: نیروهای افغان وارد درگیری مسلحانه شدیدی شده‌اند تا این مهاجمان را که تعداد دقیق آنها مشخص نیست به عقب برانند.

احمد الله فیضی، مدیر فرودگاه قندهار گفت: همزمان با به تعلیق درآمدن پرواز تجاری به هند برخی مسافران نیز در داخل ترمینال غیرنظامی که از این مجتمع فرودگاهی فاصله دارد گرفتار شدند.

طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت این حمله همزمان با آن صورت گرفت که اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای شرکت در یک کنفرانس منطقه‌ای به اسلام آباد سفر کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود نوشت: 150 سرباز خارجی و افغان در این درگیری شدید کشته شدند.

البته قابل ذکر است که شبه نظامیان طالبان همیشه در اداعاهای خود مربوط به مبارزاتشان اغراق کردند.

این حمله همچنین چند روز پس از پخش شایعاتی درباره کشته شدن ملا اختر منصور، رهبر طالبان در یک درگیری‌ داخلی در پاکستان صورت گرفت.

۱۳۹۴/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...