نسخه چاپی

تیم بین المللی برای تحقیق درباره سرنگونی سوخو 24 روسیه

به دنبال تحریم های اقتصادی و ممنوعیت ورود محصولات تركیه به روسیه، مقام های سوری از برنامه ریزی برای صادرات 700 هزار تن مركبات به روسیه خبردادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، " فارس شهابی " رئیس اتاق صنایع سوریه اعلام کرد که این میزان صادرات که بیشتر آن پرتقال است، بخشی از کمبود میوه در روسیه به دلیل تحریم محصولات ترکیه ای را جبران می کند.

به گفته وی یک محموله میوه نیز پیش از این به روسیه ارسال شده است، ولی میزان آن را مشخص نکرد.

رئیس اتاق صنایع سوریه معتقد است که تحریم های مسکو علیه آنکارا خلایی ایجاد کرده که فرصت واقعی برای محصولات سوری به بازار روسیه به شمار می آید.

ثامر دبس رئیس اتاق صنایع دمشق نیز به دیدار آینده صنعتگران و بازرگانان سوری از روسیه برای بررسی امکانات همکاری پس از تحریم های مسکو علیه آنکارا اشاره کرد.

بنابراعلام وزارت کشاورزی سوریه ،‌تولید مرکبات سوریه به یک میلیون و 50 هزار تن بالغ می شود.

کشت مرکبات در سوریه در لاذقیه و طرطوس، مناطق ساحلی در اختیار حکومت سوریه ،‌انجام می شود.

روسیه ،‌متحد وفادار دمشق ،‌روابط تنگاتنگ اقتصادی با حکومت بشار اسد دارد.

هواپیماهای اف 16 ترکیه سوم آذرماه امسال یک فروند هواپیمای روسی مستقر در سوریه را هنگام ماموریت برای بمباران مواضع گروه تروریستی داعش سرنگون کردند.

به دنبال این رویداد روسیه علاوه بر تحریم های اقتصادی گسترده ، اتباع خود را از رفتن به ترکیه منع کرد.

حزب "جمهوری خواه خلق" ترکیه اعلام کرده است که زیان وارد شده به اقتصاد ترکیه ناشی از مجازات های اقتصادی مسکو حدود 20 میلیارد دلار معادل 3 درصد تولید ناخالص ملی است.

"عثمان بوادک" نماینده حزب مخالف جمهوری خواه خلق به روزنامه "حریت" گفت: درآمد ترکیه از صادرات کالا به بازارهای روسیه حدود 6 میلیارد دلار، از گردشگری حدود 7 میلیارد دلار و تجارت چمدانی حدود 6 میلیارد دلار است.

۱۳۹۴/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...