نسخه چاپی

وزیربهداشت:ممكن است آنفلوانزا در كشور فراگیر شود

وزیر بهداشت با تاكید بر اینكه بیماری آنفلوانزا تحت كنترل است، گفت: آنفلوانزا بیماری نیست كه منحصر به یك استان یا یك شهر باشد بلكه با توجه به فصل سرما و ماهیت بیماری ممكن است در كشور فراگیر شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار با وزیر تجارت خارجی فنلاند، افزود: مشكلي كه در حال حاضر در خصوص این بیماری ايجاد شده در حد سال‌هاي گذشته است و افرادي هم كه فوت شده اند عمدتاً به خاطر وجود بيماري‌های زمينه‌ای اعم از كهولت سن و يا بيماری های نقص ايمني بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی متعادل در این زمینه گفت: این به معنی مخفی کردن اطلاعات درباره بیماری آنفلوانزا نیست بلکه باید در عین اطلاع رسانی به مردم، موجب نگرانی آنها نیز نشویم.

هاشمی گفت: در صورت فراگير شدن بيماري حتما وزارت بهداشت اطلاع‌رساني خواهد كرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: میزان ابتلا به آنفلوانزا در کشور ما کمتر از از كشورهای منطقه مثل عربستان است.

هاشمی تصریح کرد: به نظر ما به عنوان مسئول حوزه سلامت فعلاً جای نگرانی نيست و مردم باید با توجه به سرد شدن هوا بیشتر مراقب باشند.

وزیر بهداشت در عین حال شستشوی مکرر دست‌ها، پرهيز از تماس مستقیم با افراد مبتلا و مراقبت از افرادی كه مبتلا به بيماري شده اند را بسیار کمک کننده دانست و یادآور شد: آنفلوانزا بيماري است كه همه بايد با آن زندگي كنند و هر سال حداقل ۲۰ درصد مردم به آن مبتلا می شوند و مطلب جديدی نيست.

هاشمی از از رسانه‌ها خواست تا مردم را بيش از اندازه نگران نكنند و وظيفه صحيح اطلاع رسانی را به مردم، انجام بدهند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه آنفلوانزا در فصل سرما در کشور شایع مي شود همچنانکه در تابستان نیز وبا در بعضی مناطق شیوع پیدا می کند گفت: بنابراين جاي نگران كردن مردم نيست و اگر باشد ما بيش از ديگران تلاش مي‌كنيم تا اطلاع‌رساني دقيق کنیم و هيچ چيز را از مردم پنهان نمي‌كنيم.

هاشمی با تاکید بر اینکه من از نزديک پرونده‌های بیماران را بررسی می کنم، گفت: موارد فوت شده حاكی از وجود بیماری زمینه ای بوده است.

وی گفت: بنابراين آمار فوتی ها حتی در استان كرمان هم در مقايسه با قبل هيچ افزايشی پيدا نكرده است و مراقبت سيستم بهداشتی درمانی از بیماری ها یک رویه معمول است.

وزیر بهداشت با بیان اينكه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشكي كرمان كار بسيار خوبي بوده است، گفت: ولي تعطیلی مدارس باعث اضطراب و نگراني شده است و البته ما در شرايط تصمیم گیری مسئولين محلي نبوده ايم حتما كار آنها حساب شده و سنجيده بوده است.

هاشمی از سفر خود به کرمان خبر داد و گفت: حضور من در كرمان از جهت اطمينان خاطر پيدا كردن از اقداماتي است كه حاصل تحقيقات همكاران ماست و تصورمان اين است كه ما چيزي تحت عنوان اپيدمي يا فراگير شدن بيماری آنفلوانزا هنوز نداريم و همه تمهيدات لازم پيش‌بيني شده است.

وزیر بهداشت افزود: در سيستان و بلوچستان نیز به رغم اطلاع رسانی های بیش از اندازه و بزرگ کردن موضوع از اول امسال تا کنون طبق آماري كه رئيس دانشگاه اعلام می كند ۴ نفر به علت بيماری آنفلوانزا فوت شدند که دارای بیماری زمینه ای بودند.

هاشمی گفت: بيماري تنفسي سومين عامل مرگ در كشور است و البته در سنين بالا اتفاق مي‌افتد و ما مواردی از فوت نداريم كه به صورت حاد در اثر ابتلا به اين بيماري در سيستان و بلوچستان باشد.

۱۳۹۴/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...