نسخه چاپی

احرارالشام كنفرانس معارض سوری در ریاض را ترك كرد

جنبش تروریستی "احرار الشام الاسلامیه" از مهمترین گروه های مسلح معارض سوریه خروج خود را از كنفرانس ریاض اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، این جنبش امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه ای علت این اقدام را ندادن جایگاه واقعی به گروه های به اصطلاح "مسلح انقلابی" بیان نمود.

بیانیه افزود، جنبش خود را در برابر وظیفه شرعی و ملی برای خروج از کنفرانس و اعتراض به نتایج آن مشاهده نمود که مهمترین آن اعطای نقش اساسی به هیات هماهنگی ملی (معارضین مورد قبول نظام سوریه) و شخصیت های وابسته به نظام است.

نشست گروههای مخالف سوریه مورد حمایت سعودی ازروز سه شنبه در ریاض پایتخت عربستان آغاز شد.

احرارالشام رابطه تنگاتنگی با سازمان تروریستی القاعده دارد.

با خروج احرارالشام از کنفرانس ریاض، پیش بینی درباره شدت اختلافات گروههای حاضر درکنفرانس به سرعت آشکار شد.

یکی از نقاط اختلاف این گروهها حضور یا عدم حضور بشار اسد در مرحله انتقالی است. اختلاف دیگر آنها بر سر نوع حکومت آینده سوریه است که دینی، فدرالی یا مدنی باشد.

احرار الشام در اقدامی که نشان از اختلافات دارد، پیش از شروع کنفرانش اعلام کرده بود که در نشست ریاض نباید در برابر حکومت بشار اسد کوتاه آمد و سران این نظام را باید محاکمه کرد و دستگاه امنیتی سوریه را باید کاملا تغییر داد. این گروه همچنین برخی از احزاب و گروههای حاضر در این نشست را نمایندگان مردم سوریه ندانست و آنها را نزدیک به حکومت سوریه عنوان کرد.

از سوی دیگرگروههای مخالف داخلی سوریه روزسه شنبه در نشست خود در شهر دمشق، برخورد گزینشی و جانبدارانه مسؤولان سعودی درخصوص دعوت برای شرکت در اجلاس ریاض را محکوم و برمخالفت خود با مصوبات این اجلاس تاکید کردند.

17 حزب و تشکل مخالف در داخل سوریه در این نشست، که دعوت از گروههای مخالف توسط ریاض گزینشی و جانبدارانه بوده و با هدف اجرای مقاصد مشخص در راستای حمایت از گروههای تروریستی صورت گرفته است.

این طیف گسترده از مخالفان داخلی سوریه در نشست دمشق، مخالفت خود را با مصوبات اجلاس ریاض ابراز داشتند و نمایندگان خود را برای هرگونه مذاکره سیاسی در آینده برگزیدند.

۱۳۹۴/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...