نسخه چاپی

«ملا ظریف» در هرات كشته شد

در ادامه درگیری‌های گروه طالبان تحت رهبری ملا اختر منصور و گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول، در شهرستان شیندند ولایت هرات افغانستان، «ملا ظریف» و «ملا تورجان» از فرماندهان ارشد گروه انشعابی طالبان كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر، گزارش‌هایی در مورد بروز درگیری‌های شدید میان حامیان ملا اختر منصور رهبر گروه طالبان افغان و ملا رسول رهبر شاخه تازه انشعاب یافته از این گروه در غرب افغانستان منتشر شده است.

گفته می‌شود این درگیری‌ها میان «ملا صمد» از وفاداران ملا اختر منصور رهبر گروه طالبان افغان و «ملا ننگیالی» از حامیان ملا رسول در شهرستان شیندند ولایت هرات افغانستان در جریان است.

براساس گزارش‌ها، در ادامه این درگیری‌ها، «ملا ظریف» و «ملا تورجان» از فرماندهان ارشد گروه انشعابی طالبان در شهرستان شیندند ولایت هرات افغانستان کشته شدند.

اگرچه رسانه‌های مختلف گزارش دادند که ملا ظریف از حامیان ملااختر منصور رهبر طالبان افغان بوده اما در واقع وی یکی از فرماندهان ارشد گروه انشعابی طالبان افغان و حامی ملاصمد بوده است.

گروه تازه انشعاب یافته از طالبان افغانستان به‌رهبری ملا رسول و معاونت «ملا عبدالمنان نیازی» در ولایت فراه در غرب افغانستان حدود یک ماه پیش اعلام موجودیت کرد و پس از آن رهبران این گروه به‌سمت ولایت هرات و شهرستان شیندند حرکت کردند.

ملا رسول در شیندند ملا ننگیالی را به‌عنوان والی خودخوانده این گروه در ولایت هرات معرفی کرد و قصد عزیمت از این منطقه را داشت که بنابر گزارش مقامات امنیتی در ولایت هرات خروج این افراد از شهرستان شیندند با مقاومت شدید حامیان ملا اختر منصور روبه‌رو شد.

حامیان ملا اختر منصور ماه گذشته نیز عملیاتی را در ولایت زابل راه‌اندازی کرده «ملا منصور دادالله» را کشتند، فردی که گفته می‌شد معاون ملا رسول است.

۱۳۹۴/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...