نسخه چاپی

بیانیه شیخ احمد پس از محكومیتش

رئیس شورای المپیك آسیا با انتشار بیانیه‌ای به مجازاتی كه برای وی به خاطر اهانت به دادستان كل كویت در نظر گرفته شده است، واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دادگاه کویت «شیخ احمد الفهد» رئیس شورای المپیک آسیا را به اتهام نسبت دادن مطالبی به امیر کویت بدون اذن دفتر او و توهین به دادستان کل و اعضای دادستانی در یک برنامه تلویزیونی پخش شده از شبکه الوطن این کشور، به 6 ماه زندان و پرداخت 1000 دینار جریمه برای توقف اجرای این حکم محکوم کرد.

دادستانی کل کویت، مجری، تهیه کننده، کارگردان این برنامه تلویزیونی و مدیر کل شبکه الوطن را متهم کرده بود که آنها در برنامه "دیدار ویژه" با که در تاریخ 14 ژوئن 2014 رأس ساعت 22 شب با حضور شیخ احمد فهد رئیس شورای المپیک آسیا پخش شد، عباراتی مبنی بر افشای یک پرونده قضایی در سال 2013 که دادستانی مطابق ماده 75/2 قانون محاکمه‌های جزایی پخش آن را در رسانه های دیداری و شنیداری ممنوع کرده بود، مطرح کرده‌اند.

نسبت دادن مطالبی به امیر کویت بدون اجازه دفتر او، به کار بردن عباراتی تحریک آمیز علیه نظم عمومی، توهین به اعضای دادستانی کل، توهین به دادستان و ایجاد تردید در پاکی و پایبندی وی به قوانین از جمله اتهامات دیگری بود که به متهمان وارد شده بود.

به دنبال این ماجرا، دفتر رئیس شورای المپیک آسیا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام مراتب شدید اعتراض خود به اتهامات نسبت داده شده به شیخ احمد، بر بی‌گناهی وی تأکید داشته است. در این بیانیه به نقل از شیخ احمد آمده است:

این یک حمله شخصی و متأسفانه نشانه‌ای از روابط فعلی میان کویت و جنبش ورزشی این کشور است. بر طبق قانون اساسی دموکراتیک کویت،‌ این حق من است که آزادانه نظرم را ابراز کنم و این تمام آن کاری بوده که صورت گرفته است. من با تمامی انواع فساد مبارزه کرده‌ام و در تمام طول زندگی‌ام مُبلغ آزادی بیان بوده‌ام، چه زمانی که در ارتش بودم، چه زمانی که در دولت بودم، چه اکنون که فعالیت ورزشی دارم. من باز هم به دفاع از ارزش‌های دموکراسی، حق آزادی بیان و خودمختاری در ورزش ادامه می‌دهم.

در پایان بیانیه دفتر رئیس شورای المپیک آسیا آمده است: شواری المپیک آسیا مایل است از جنبش المپیک، جنبش ورزش‌های بین‌المللی و جامعه گسترده بین‌المللی بابت حمایت و اتحادی که به خانواده شورای المپیک آسیا نشان داده قدردانی کند. ما در کنار یکدیگر باید با تمامی مدل‌های فساد، مبارزه و از استقلال ورزش دفاع کنیم.

۱۳۹۴/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...