نسخه چاپی

اعلام اسامی هیئت انصارالله در مذاكرات ژنو

اسامی هیئت جنبش انصارالله یمن كه قرار است در مذاكرات ژنو درباره حل بحران این كشور حاضر شوند اعلام شد.

به گزارش نما به نقل از المیادین، جنبش انصارالله یمن اسامی هیئت اعزامی خود به ژنو برای شرکت در مذاکرات برای حل بحران این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، محمد عبد السلام سخنگوی انصارالله، «مهدی المشاط»، «سلیم المغلس»، «حمید درمان»، «ناصر باقزقوز» «عبدالله حجر» اعضای هیئت انصارالله در مذاکرات ژنو می باشند که محمد عبدالسلام ریاست این هیئت را بر عهده دارد.

مذاکرات حل بحران یمن روز 15 دسامبر (24 آذر)، با حضور سه هیئت، شامل نمایندگان دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی»، «جنبش انصارالله» و «کنگره عمومی » نزدیک به علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن، در حومه شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

جنبش انصارالله و حزب کنگره ملی یمن بعد از مشورتها با ولد الشیخ و طرفهای بین المللی و منطقه ای دیگر از جمله عربستان که با وساطت آلمان و سازمان ملل که چند روز قبل در مسقط برگزار شد به توافق بر سر پیش نویس برنامه های کنفرانس ژنو 2 که از مدتها قبل محل اختلاف بین دو طرف بود منجر شد.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، قرار است در این مذاکرات توافقهای قبلی از جمله توافق بر سر نکات هفتگانه و قطعنامه بین المللی 2216 نادیده گرفته شود و مذاکرات از نقطه صفر آغاز شود.

عربستان سعودی از حدود نه ماه قبل به بهانه بازگردان مشروعیت به نمایندگی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن تجاوز خود به این کشور را آغاز کرده است که در طول این 9 ماه علاوه بر تخریب زیرساختهای حیاتی یمن و آواره شدن میلیونها تن، بیش از 7 هزار نفر از مردم بی دفاع یمن کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده اند.

منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...