نسخه چاپی

ساخت مرتفع ترین برج چوبی دنیا برای دانشجویان

كار ساخت مرتفع ترین برج چوبی مسكونی دنیا تا سال ۲۰۱۷ به پایان می رسد.

به گزارش نما به نقل از مهر، پروژه ساخت این سازه منحصربفرد از چندی پیش آغاز شده و قرار است به عنوان سازه ای متفاوت جهت زندگی دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا مورد استفاده قرار گیرد.

این پروژه توسط گروه معماری Acton Ostry Architects طراحی شده و درحالی که ۱۸ طبقه خواهد داشت به عنوان مرتفع ترین سازه چوبی مسکونی جهان شناخته می شود.

ارتفاع این برج ۵۳ متر است و کل مساحت مفید آن نیز بیش از ۱۵ هزار متر عنوان شده است. البته بعید به نظر می رسد که عنوان مرتفع ترین سازه مسکونی جهان برای مدت زیادی در اختیار این دانشگاه بماند زیرا به تازگی طرح سازه ای مشابه که در ۳۵ طبقه خلاصه می شود ارایه شده اما تا زمانی که این ساختمان ساخته شده و به بهره برداری برسد، نمونه ای که در کانادا در حال ساخت است رکورددار محسوب خواهد شد.

پروژه ای که سال ۲۰۱۷ به بهره برداری می رسد با نام Tall Wood Building ارایه شده که شامل ۳۳ واحد آپارتمانی ۴ خوابه و ۲۷۲ استودیوی (تحقیقاتی) است. همچنین سایر تأسیسات و فضاهای مطالعاتی نیز در طبقات نخست طراحی شده است.

استفاده از الوارهای متنوع چوبی در این سازه حرف اول را می زند با این حال نباید از یاد برد که بنیان این برج بتنی است تا استحکام لازم در برابر نوسانات ناشی از زمین لرزه یا تغییرات شدید جوی را داشته باشد.

نگرانی درخصوص آتش سوزی در چنین سازه هایی همواره وجود دارد. طراحان این پروژه برای اینکه چنین نگرانی هایی را به حداقل برسانند دست ابتکاری ساده زده و ضمن استفاده از سیستمهای هوشمند تشخیص و اطفای حریق، اتاقهای آپارتمانهای آن را تا حد امکان کوچک طراحی کرده اند تا نیاز به روشن کردن سیستم های حرارتی به حداقل برسد.

۱۳۹۴/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...