نسخه چاپی

لاریجانی: بخشی از مشكلات كشور به دلیل مدیریت ناصحیح است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دولت گفته شده كه محور اصلی لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم باید مساله اقتصاد مقاومتی و مهمترین پیام و دستاورد این دو لایحه باید موضوع حمایت از تولید باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی لاریجانی عصر جمعه در مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) منطقه نیروگاه شهر قم در جمع مردم این منطقه گفت: معضل بیکاری در کشور جز با حمایت از تولید قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ادارات ما دچار مشکل تورم نیرو هستیم، گفت: بنابراین دولت و مجلس باید زمینه مناسبی مانند ارائه تسهیلات بانکی برای حضور مردم در بخش اقتصادی کشور فراهم کنند. البته مجلس در چند سال اخیر قوانین مناسبی را برای بهبود شرایط کسب و کار و حمایت از تولید داخلی به تصویب رسانده است.

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه در استان قم ویژگی‌ و ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که موضوع قالیباقی، دامداری و صنایع مختلف از مهمترین این ظرفیت‌هاست که به طور حتم اگر این حوزه‌ها رونق پیدا کنند، موجب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای تحقق آن افزود: به طور حتم کلید حل مشکل های کشور، اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی است که تکیه به مردم و حمایت از تولید از مهمترین ویژگی‌های آن است که به طور حتم دولت و مجلس برای تحقق آن باید بسترهای مناسب را فراهم کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ورود مردم به عرصه اقتصادی و بخش تولید تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند که آینده کشور در گرو ورود آنها به بخش تولید و مباحث اقتصادی است، از این‌رو در شرایط کنونی دیگر ظرفیتی برای حضور افراد در کارهای اداری وجود ندارد و بخش عمده‌ اعتبارات کشور صرف بودجه جاری می‌شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه گفت: البته مشکل های کشور همه به علت تحریم نبوده بلکه قسمتی از مشکل ها به علت مدیریت ناصحیح ایجاد شده‌اند که به طور حتم با مدیریت مناسب و صحیح و هبستگی مردم حل خواهد شد.

لاریجانی اضافه کرد: در دو سال اخیر در جریان مذاکرات تلاش شد تا مشکل های کشور حل شود و ثمره نخست آن توافق هسته‌ای بود که این موضوع در مجلس هم به تصویب رسید و امیدوارم در مسیر اجرا نیز خداوند توفیق دهد.

وی تصریح کرد: البته مسائلی در جریان این توافق وجود دارد که مربوط به هفته آینده است، از این‌رو اگر آژانس تصمیم مناسب را در این حوزه اتخاذ کند، مسیر برای اجرای برجام هموارتر می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ به طور حتم هر ملتی که تنها بر خداوند متعال تکیه داشته باشد، از هیچ دشمنی هراس ندارد و ما در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس این حقیقت را به عین دیدیم.

وی افزود: مردم در آن ایام با تکیه بر خداوند در برابر تمام دشمنان از شرق تا غرب ایستاده و نترسیدند و در نهایت به پیروزی رسیدند و امروز نیز ملت ایران برای پیروزی و توفیقات بیشتر باید به خداوند توکل کنند، زیرا قدرت‌های مختلف در مقابل عظمت و قدرت خداوند به حساب نمی‌آیند.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از علت های توفیق های جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ در شرایط آشفته کنونی حب به اهل بیت (ع) است، ادامه داد: هم‌اکنون کشورهای منطقه درگیر مسائل و بحران‌هایی همچون تروریسم و گرفتاری‌های خارجی هستند و امروز کمتر کشوری در منطقه وجود دارد که آرامش و امنیت داشته باشد، اما ایران اسلامی دارای یک قدرت و امنیت باثبات و منحصربه‌فرد است که این موضوع به دلیل حب مردم به اهل بیت (ع) و همبستگی و اتحاد ملت به خاطر معرفت به ائمه اطهار (ع) است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم های سوگواری و عزاداری، موجب افزایش همبستگی و پیوندهای قبلی میان آنها می‌شود، افزود: ایران در چند سال اخیر به خاطر دسیسه و سنگ‌اندازی‌های دشمنان به ویژه اعمال تحریم‌ها، دچار مشکل های اقتصادی شد، اما خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، ان شاءالله موانع و سنگ‌ها برداشته شده و مسیر برای کار و فعالیت و شکوفا شدن اقتصاد فراهم می‌شود.

۱۳۹۴/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...