نسخه چاپی

انصارالله یمن: آتش‌بس از دوشنبه آغاز می‌شود

رئیس هیات مذاكره‌كننده جنبش انصار الله اعلام كرد كه آتش‌بس در جنگ علیه یمن از روز 14 دسامبر آغاز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در کنفرانس خبری گفت: آتش‌بس در یمن از 14 دسامبر آغاز می‌شود و این امر قبل از مذاکرات که قرار است به زودی در سوئیس برگزار شود، صورت می‌گیرد.

محمد عبدالسلام خاطرنشان کرد که بر اساس آنچه که توافق شده است، توقف حملات در روز چهاردهم ماه جاری میلادی (23 آذر ماه) صورت می‌گیرد.

سخنگوی انصارالله یمن با بیان اینکه بندهای هفت‌گانه زمینه محکمی برای هرگونه مذاکرات پیرامون یمن است، تصریح کرد: ما پیش‌نویسی را از سازمان ملل تحویل گرفته‌ایم تا زمینه‌ای برای مذاکرات سوئیس باشد و نظرات خود را درخصوص آن ارائه دادیم.

وی افزود: ما نسبت به آنچه که برای برادرانمان در جنوب یمن رخ می‌دهد راضی نیستیم. ارتش و ملت یمن گزینه‌ای جز دفاع در مقابل تجاوزات را ندارند.

وی تصریح کرد: تجاوز ظالمانه علیه یمن ثابت کرد که اختلافات میان طرف‌های یمنی -یمنی نیست و همچنین رخدادها حرفی را که ما از نخستین روز تجاوزات زدیم، ثابت کرد و نشان داد که این تجاوز چیزی جزء کشتار، محاصره و تخریب را به بار نمی‌آورد.

محمد عبدالسلام گفت: این امکان وجود ندارد که خون مردم یمن در هر جایگاهی و با هر رویکردهای سیاسی که باشند ارزان شمرده شود. ما خواهان توقف تجاوزات و پایان محاصره و ازسرگیری مذاکرات سیاسی و رویارویی با تروریسم هستیم.

سخنگوی انصارالله افزود: پیش‌نویس نهایی سازمان ملل در زمینه گفت‌وگوها نظرات ما را در مورد مبارزه با تروریسم و تمهیدات آتش‌بس را مد نظر قرار نداد و هر دولتی غیر از دولت وحدت ملی قادر به اجرای نتایج گفت‌وگوها نخواهد بود.

از سوی دیگر روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط از تلاش‌های طرف‌های بسیاری برای پایان درگیری‌ها در یمن خبر داد.

همزمان خالد بحاح، نخست‌وزیر دولت مستفی یمن تاکید کرد که مصمم است جنگ یمن را که از هشت ماه قبل آغاز شده است، پایان دهد.

۱۳۹۴/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...