نسخه چاپی

آزادسازی 20 روستای حومۀ لاذقیه از دست داعش

ارتش سوریه، بیش از 20 روستای حومۀ لاذقیه را از عناصر گروه تروریستی داعش، پاكسازی كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، ارتش سوریه و هم پیمانانش، جبل عطیره و تپه های اطراف آن در جبهه حومۀ شمالی را زیر آتش سنگین گرفتند.

این حملات، در پی پیروزی های پیشینِ ارتش و آزادسازی تپه های مشرف به اطراف کوه های زاهیه و کتف یعقوب در شمال جویبار الاحمر صورت گرفت.

ارتش سوریه در این منطقه بیش از 20 روستا را طی چند روز گذشته، آزاد کرد.

یکی از نظامیان ارتش سوریه که خواست نامش فاش نشود، به شبکه العالم گفت: هر کجا باشند، ما در کمین آن ها خواهیم بود. ما به صورت 24 ساعته، در خط مقدم، در کمین آن ها نشسته ایم و به زودی پیشروی خواهیم کرد و آن ها را زیر پا له می کنیم.

در حومۀ لاذقیه که کانون درگیری های میدانی است، جنگنده های روسی به یاری نیروی هوایی سوریه شتافته و چندین پایگاه عناصر مسلح تروریست را با کمک یکدیگر در حومه شمال و شمال شرقی لاذقیه بمباران کردند. در این میان، توپخانه و نیروهای زمینی ارتش سوریه به پشتیبانی از نیروی هوایی پرداختند و نیروی هوایی نیز به نوبۀ خود، زمینه را برای پیشروی نیروهای سوری و هم پیمانانش به سمت کوه ها و تپه های حومه شمالی لاذقیه فراهم کردند.

این عملیات نظامی که جنگِ تسلط بر تپه ها و کوه ها به شمار می رود، با هدف قطع امدادرسانی به عناصر مسلح تروریست از مرزهای ترکیه به حومه ادلب و حماه از طریق حومه لاذقیه صورت می گیرد.

در حال حاضر، ارتش سوریه، همه سلاح های خود را در حومۀ شمالی لاذقیه به کار گرفته است و جنگ از عطیره و تپه های سیریا تل در محور کسب تا مناطقِ آزاد شده توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش در جویبار الاحمر واقع در حومه لاذقیه گسترده است و تا تحقق کاملِ اهداف متوقف نخواهد شد.

۱۳۹۴/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...