نسخه چاپی

آمادگی "چكها" برای همكاری در بخش معدنی

شركت‌های جمهوری چك خواهان اجرای طرح های نیروگاهی ایران و تامین مالی این پروژه ها به ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،‌ انجمن تولیدکنندگان صنعتی چک (SDIC) در همایش «همه برای انرژی» سال 2015 که در شهر پراگ پایتخت این کشور برگزار شد،‌ شرایط ایجاد شده در پساتحریم را موقعیت مناسبی برای ارایه خدمات فنی، مهندسی و مالی در بخش نیروگاهی اعلام کردند.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان صنعتی چک،‌ شرکت‌های این کشور خواهان همکاری با ایمیدرو و استفاده از توان مالی بانک های اروپایی برای همکاری و سرمایه گذاری، در ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ایران شدند.

روستیسلاو زودلیک (Rostislav Zouldik) پس از آشنایی با طرح‌های توسعه ای ایمیدرو و فرصت های ایجاد شده برای توسعه همکاری ایران و اروپا، گفت: بانک‌های اروپایی نیز آمادگی لازم را برای پشتیبانی از پروژه های نیروگاهی ایران به خصوص بخش معدن و صنایع معدنی ایران دارند.

شرکت‌های اروپایی در این همایش اعلام کردند با توجه به گران بودن گاز برای استفاده در اروپا و همچنین بالابودن هزینه‌ها در ایجاد فناوری‌های نو برای تولید انرژی،‌ یکی از بهترین گزینه‌ها حضور در بازار رو به توسعه‌ای همچون ایران است.

ایمیدرو در کنفرانس «همه برای انرژی» در شهر پراگ، پیشنهاد داد در حال حاضر را‌ه‌اندازی نیروگاه‌های طرح های صنایع انرژی بر ایران در سواحل جنوبی در اولویت قرار دارد که می‌تواند شروع مناسبی برای همکاری در این حوزه باشد.

۱۳۹۴/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...