نسخه چاپی

عكس جنجالی نخست‌وزیر خائن در عربستان

عکس خبري -عکس جنجالي نخست‌وزير خائن در عربستان

تصویر منتشر شده از حضور نخست‌وزیر فراری سوریه در نشست عربستان، موجی از انتقاد و اعتراض موافقان و مخالفان دولت سوریه را برانگیخت.

به گزارش نما به نقل از العالم، این تصویر «ریاض حجاب» نخست وزیر فراری سوریه را در نشست سه شنبه گذشته مخالفان سوری در ریاض پایتخت عربستان؛ در حالت ایستاده نشان می دهد و شاه عربستان و ولی‌عهد و جانشین ولی‌عهد این کشور بر روی صندلی‌ها نشسته‌اند و کمی آن طرف‌تر هم خالد الخوجه رئیس ائتلاف مخالفان سوری و حسن عبدالعظیم مسؤول شورای هماهنگی مخالفان دیده می‌شوند؛ چنان که گویی برای مافوق خود گزارشی را قرائت می‌کند.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، نحوه ایستادن ریاض حجاب در برابر زمامداران عربستان، انتقاد شدید فعالان سوری را برانگیخته و آنان با انتشار تصویری آرشیوی از لحظه ادای سوگند «دروغین» وی در برابر بشار اسد رئیس جمهور سوریه (که در برابر نخست‌وزیرش با احترام ایستاده)، ذلت کنونی او در برابر حاکم سعودی را به تمسخر گرفته‌اند.

حجاب در نشست عربستان، از ملت و دولت این کشور به دلیل «حمایت»های آنان از معارضین مسلح در سوریه و «دعوت تاریخی» شاه عربستان از مخالفین سوری، تشکر کرد.

ریاض حجاب در ژوئن 2012 (خرداد 91) از سوی بشار اسد به عنوان نخست وزیر سوریه معرفی شد، اما پس از چند روز و تحت تأثیر توهمات القا شده از سوی دشمنان سوریه مبنی بر نزدیک بودن سقوط دولت این کشور، به اردن گریخت و با پوشش رسانه‌ای گسترده از سوی کشورهای حامی تروریسم از جمله قطر و عربستان، جدایی خود از دولت بشار اسد را اعلام کرد.

اکنون پس از گذشت سه و نیم سال از خیانت ریاض حجاب به ملت خود، نحوۀ ایستادن او در برابر حکام تروریست‌پرور عربستان، انتقادات صریح و تندی را متوجه وی و برخی دیگر از مخالفان سوری کرده است.

"رولا" یکی از فعالان اینترنتی در اظهارنظر خود درباره این عکس تحت عنوان "پایان یک انقلاب معاصر" آورده است: اینها حتی شجاعت برخی از مخالفان کوبایی را هم نداشتند؛ آنهایی که وقتی به فرجامی چنین زشت نزدیک می شدند و قرار شد ذلیلانه در برابر استعمارگران کشور خود بایستند، خودکشی کردند و یکی از آنها گفت: این بهترین روش برای خروج از تاریخ و عذرخواهی از کوباست.

یکی دیگر از صدها نفری که نظرشان در ذیل این عکس منتشر شده آورده است: ... مشکل وراثتی و دیرینۀ برخی افراد این است که برای تغییر حکومت یا پرداختن به اشکالات آن، حتی هم‌پیمان شدن با شیطان را هم بی‌اشکال می‌دانند.

۱۳۹۴/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...