نسخه چاپی

5000 فرد مسلح تسلیم ارتش سوریه شدند

فرمانده یگان اطلاعات ارتش سوریه از تسلیم‌شدن دست‌كم پنج‌هزار فرد مسلح به نیروهای ارتش و توافق آنها برای جنگ با تروریست‌های داعشی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: فرمانده یگان اطلاعات ارتش سوریه گفت توافقی میان شماری از افراد مسلح سابق در شبه‌نظامیان جیش الحر که در حومه‌های درعا و السویداء حضور داشتند، و میان ارتش سوریه مبنی بر همکاری میان دو طرف برای نابودی داعش در مقابل دستیابی این افراد مسلح به عفو به دست آمد، این افراد مسلح که خود را تسلیم ارتش کرده‌اند، تعهد دادند با داعش در تمام جبهه‌های سوریه بجنگند.

این فرمانده میدانی گفته است مذاکرات از سه ماه پیش با نظارت شیوخ عشایر در درعا و دیرالزور آغاز شد و از حدود یک ماه پیش این توافق آماده اجرا شد که بر اساس این توافق، افراد مسلح جیش الحر از درعا و حومه آن به جبهة القریتین در حومه شمالی حمص و اطراف السلمیه در حومه حماه می‌روند تا این مناطق را از اشغال تروریست‌های داعشی تحت پوشش هوایی روسیه آزاد کنند.

این مقام سوری افزود ستون‌هایی از گروه‌های جنگجو که تعداد آنها به پنج ستون و هر ستون متشکل از هفتصد نفر است، با تجهزات کامل از منطقه اللجاه در حومه درعا به‌سمت مناطق تمرکزی که درباره آن توافق شده است، عزیمت کردند تا این مناطق را از لوث داعش پاکسازی کنند.

این فرمانده میدانی گفت این گروه‌ها تحت نام "اسود الشرقیه و کتائب تحریر سوریا" عمل خواهند کرد و به‌عنوان پشتیبان ارتش سوریه قلمداد می‌شوند.

بر اساس این توافق، ارتش با این افراد نمی‌جنگد، بلکه آنها را به سلاح و مهمات هم مجهز می‌کند و پوشش هوایی هم برای آنها ایجاد می‌کند تا مناطقی که در اشغال داعش است، آزاد شود.

فرمانده میدانی ارتش سوریه می‌گوید شمار افراد مسلحی که خود را تسلیم نیروهای ارتش کردند، به 4900 نفر می‌رسد که بیشتر آنها از نیروهای عشایری هستند که نام اسود الشرقیه را بر خود گذاشته‌اند.

این فرمانده میدانی تأکید کرد اولین عملیات این گروه‌ها روز گذشته انجام شد که سه شهرک را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند که از منطقه المبعوجه نزدیک السلمیه در حومه حماه آغاز شد و آنها در حال حاضر در حال پیشروی در اطراف شهرک مهین در حومه حمص هستند تا نبرد آزادسازی این منطقه را هم آغاز کنند.

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...