نسخه چاپی

بازگشت 12 زندانی ایرانی از زندان‌های آذربایجان

12 زندانی ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان به كشور بازگشتند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محسن پاک‌آئین سفیر کشورمان در باکو در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: بعدازظهر شنبه در چارچوب موافقتنامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان، 12 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های باکو از جمله یک زن، به مراجع قضایی کشورمان تحویل داده‌ شدند.

این زندانیان در مرز آستارا تحویل و بلافاصله توسط یک دستگاه مینی‌بوس به اردوگاه حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند تا پس از طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مرتبط شوند.

این زندانیان با حضور ناصر وطن مسئول امور کنسولی ایران در جمهوری آذربایجان، رئیس دادگستری آستارا، فرمانده انتظامی و مرزبانی، معاون زندان آستارا و جمعی از مسئولان مربوطه مبادله شدند.

در خصوص انتقال زندانیان ایرانی با توجه به وجود موافقتنامه تبادل زندانیان بین دو کشور و روابط دوستانه فی‌مابین، در هجده ماه گذشته حدود 100 نفر از زندانیان ایرانی در جمهوری آذربایجان به کشور انتقال داده شده‌اند.

پاک‌آئین افزوده است: در حال حاضر 120 زندانی ایرانی و 50 نفر بازداشتی که در انتطار صدور حکم هستند، در جمهوری آذربایجان حضور دارند که اکثر آن‌ها به خاطر قاچاق مواد مخدر، زندانی هستند و هموطنان ما باید بدانند که این کشور در خصوص مواد مخدر مقررات سنگینی دارد. در عین حال با وزارت دادگستری و دستگاه قضایی جمهوری آذربایجان در حال مذاکره مستمر هستیم تا بتوانیم جمع دیگری از زندانیان ایرانی را به ایران انتقال دهیم.

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...