نسخه چاپی

سانسور"حق پخش تلويزيوني"در 90؛

یك نمره منفی برای عادل فردوسی پور

عکس خبري -  يک نمره منفي براي عادل فردوسي پور

سانسور كردن موضوع "حق پخش تلویزیونی" یك نمره منفی است. نمره ای كه اهالی فوتبال انتظار درج آن را در كارنامه تنها برنامه ای كه قرار است صدای فوتبال ایران باشد، نداشتند.


به گزارش نما، شب گذشته برنامه 90 مثل همیشه از مشکلات حاکم بر فوتبال ایران روایتی مصور ارائه کرد. از بی ورزشگاه بودن تیم گهر زاگرس گفت و از پول هایی که در جریان نقل و انتقالات جابجا شده سخن به میان آمد و وقتی مدیرعامل ملوان گفت "به زارع 600 تا دادیم" پای مرغ هم به این برنامه باز شد. وقتی درود گر این عبارت را به کار برد، فردوسی پور به او گفت جوری می گویید 600 تا انگار 600 هزار تومان است، درودگر گفت وقتی مرغ کیلویی 7 هزار تومان است، 600 میلیون تومان هم 600 تا می شود!

اما جدا از این جلوه های ویژه که همیشه بنا به اوضاع و احوال روز، بخشی از جاذبه های برنامه 90 را تشکیل می دهد، آنچه کاملا در برنامه 90 شب گذشته به چشم آمد، رد شدن فردوسی پور از مهمترین بحث این روزهای فوتبال ایران بود.

اگرچه در میان سخنان مدیرعامل گهر زاگرس و همین طور دربین حرف های فتح الله زاده، به موضوع "حق پخش تلویزیونی" اشاره های شد، اما عادل با بیان جملات کوتاهی نظیر اینکه "امیدواریم این مشکل هرچه زود تر حل شود" از کنار موضوع رد شد. در حالیکه همه می دانند فردوسی پور اگر بخواهد به شکل جدی موضوعی را مورد بررسی قرار دهد این قدر ساده و بی تفاوت درباره آن اظهار نظر نمی کند.

فردوسی پور که برای اثبات بی کیفیت بودن یک بازیکن برزیلی که در زمان قطبی به پرسپولیس آمده بود، گزارش پرنده فروشی این بازیکن در برزیل را هم از رسانه های محلی گرفته و ترجمه کرده بود، خیلی آسان تر از این حرف ها می توانست یک جدول مقایسه ای از حق پخشی که شبکه های تلویزیونی دنیا برای پوشش لیگ های مختلف می پردازند را به مخاطبان رسانه ملی ارائه کند.

حتی اگر بپذیریم که فردوسی پور در برنامه های خود صدا و سیما ، اجازه و فضای لازم برای انتقاد از این مجموعه را ندارد، باز هم می دانیم که او توان بالایی در استفاده از کنایه ها و طعنه ها دارد که می تواند در قالب شوخی های خاص عادل ، انتقاد اصلی را مطرح کند، اما او ترجیح داد هیچ موضعی در این باره نگیرد و اجازه باز شدن این بحث را ندهد.

برای فردوسی پور که همواره در طرح چالش های فوتبالی، رنگ ها و افراد را در نظر نگرفته و سعی کرده که مشکلات و ایرادات را با صراحت نقد کند، سانسور کردن موضوع "حق پخش تلویزیونی" یک نمره منفی است. نمره ای که اهالی فوتبال انتظار درج آن را در کارنامه تنها برنامه ای که قرار است صدای فوتبال ایران باشد، نداشتند.

منبع: عصر ایران

۱۳۹۱/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...