نسخه چاپی

رتبه‌ی ایران درشاخص رضایت از زندگی در دنیا

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان ملل، ایران در شاخص رضایت از زندگی نمره ۴.۷ را بدست آورده و رتبه ۱۰۷ را در جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، این گزارش شاخصی را به نام شاخص رضایت از زندگی منتشر کرده و به هر کشور نمره ای از صفر تا ۱۰ داده که هر چه نمره کشوری بیشتر باشد دلالت بر رضایت بیشتر شهروندان از زندگی خود دارد.

بر اساس این گزارش که بر پایه آمار سال ۲۰۱۴ تهیه شده است ایران در شاخص رضایت از زندگی نمره ۴.۷ را بدست آورده و رتبه ۱۰۷ را در جهان به خود اختصاص داده است. تنها شهروندان ۴۷ کشور در جهان رضایت کمتری نسبت به زندگی در مقایسه با ایرانی ها داشته اند.

بررسی های دفتر برنامه توسعه سازمان ملل نشان می هد مردم کشور جنگ زده سوریه کمترین رضایت از زندگی را دارند. نمره این کشور در شاخص رضایت از زندگی ۲.۷ اعلام شده است.

بیشترین میزان رضایت از زندگی در سوئیس و دانمارک دیده می شود به طوری که نمره این دو کشور در شاخص رضایت از زندگی ۷.۵ اعلام شده است. نروژ با نمره ۷.۴ در رتبه بعدی قرار دارد.

برخی کشورهای دیگر که مردم آن ها رضایت بیشتری از زندگی نسبت به ایران دارند عبارتند از: آلمان با نمره ۷، آمریکا با نمره ۷.۲، ژاپن با نمره ۵.۲، ایتالیا با نمره ۶، یونان با نمره ۴.۸، قطر با نمره ۶.۴، بحرین با نمره ۶.۲، کویت با نمره ۶.۲، روسیه با نمره ۶، لبنان با نمره ۵.۲، اردن با نمره ۵.۳، چین با نمره ۵.۲، لیبی با نمره ۵.۸ و مصر با نمره ۴.۹.

از جمله کشورهایی که رضایت کمتری از زندگی نسبت به ایران دارند می توان به بلغارستان با نمره ۴.۴، سریلانکا و گرجستان با نمره ۴.۳، اوکراین با نمره ۴.۳، ارمنستان با نمره ۴.۵، گابن با نمره ۳.۹، عراق با نمره ۴.۵، نامیبیا با نمره ۴.۶، زیمبابوه با نمره ۴.۲ و افغانستان با نمره ۳.۱ اشاره کرد.

۱۳۹۴/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...