نسخه چاپی

طراحی سامانه بازرسی انتخابات

رئیس هیئت مركزی بازرسی انتخابات از طراحی سامانه ویژه رایانه ای برای انعكاس برخط (آنلاین) نتایج بازرسی های انتخابات در وزارت كشور خبر داد.

به گزارش نما ، سید سلمان سامانی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: برای هر مرحله از انتخابات، شاخص های بازرسی طراحی شده است و بازرسان باید در هر مرحله از انتخابات، نتایج اقداماتشان را با دقت و مستند در قالب چک لیست های ویژه در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: در این طرح، نتایج بازرسی به صورت برخط مشخص می شود و ما با مشاهده نتایج در ستاد انتخابات وزارت کشور می توانیم اثربخشی بازرسی ها را با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم به نحو مطلوب اعمال کنیم.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات همچنین در خصوص روند اعمال بازرسی بر انتخابات افزود: در بازرسی ها اصل بر پیشگیری موثر و منطقی است و به همین منظور سعی شده همه زمینه های تخلف در انتخابات، پیشاپیش شناسایی شود و برنامه ریزی و توانایی خود را صرف حوزه هایی کنیم که نیازمند توجه بیشتری هستند.

سلمانی همچنین درباره بازرسی ها در روند اجرای انتخابات گفت: با توجه به اینکه حدود 60 هزار شعبه اخذ رای خواهیم داشت، سعی داریم به ازای هر شعبه، یک بازرس مستقر داشته باشیم.

وی درباره معیارهای انتخاب اعضای هیئت های بازرسی و بازرسان کل کشور گفت: در انتخاب این اعضا معیارهای مشخص و جامعی مانند برخورداری از دانش انتخاباتی بالا، امانتداری، تعهد، دقت و بی طرفی کامل در نظر گرفته شده و اصل مهم برای ما، بی طرفی است.

سامانی همچنین درباره نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد: اگر با تخلفی روبرو شویم قطعا با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

۱۳۹۴/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...